Mercedes-AMG A35 Sedan oficjalnie. Setka w mniej niż 5 sekund

Chętni na kompaktowego sedana o sportowym zacięciu już niebawem będą mogli skorzystać z nowej oferty Mercedesa. Mowa o modelu AMG A35 Sedan, który nie tylko dobrze wygląda, ale i świetnie jeździ. Osiągi zdecydowanie nie rozczarowują.

Wygląda dobrze. Może poważnie zagrozić Audi S3 Sedan.
Wygląda dobrze. Może poważnie zagrozić Audi S3 Sedan.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

27.03.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

A35 nie jest najmocniejszą z planowanych wersji tego modelu. Za jakiś czas bowiem w ofercie pojawi się jeszcze ostrzejsze wydanie A45 AMG. Jednak dla większości klientów poszukujących emocji podczas jazdy już A35 AMG powinno okazać się wystarczające. Dobrą rekomendacją jest już czas sprintu 0-100 km/h wynoszący 4,8 s oraz prędkość maksymalna na poziomie 250 km/h.

To bez wątpienia szybkie auto. Wszystko za sprawą dwulitrowego, doładowanego benzyniaka, który generuje 306 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej, automatycznej przekładni z siedmioma przełożeniami. Jakby tego było mało, nowe AMG naprawdę dobrze wygląda.

Standardowe nadwozie Klasy A Sedan przyprawiono kilkoma sportowymi dodatkami takimi jak nowe zderzaki i progi, dyfuzor czy 18-calowe felgi obute w sportowe opony. Chętni mogą zdecydować się też na opcjonalny pakiet AMG Night, w skład którego wchodzą 19-calowe obręcze oraz czarne, kontrastujące z lakierem wstawki.

Obraz
© mat.prasowe

Wnętrze również ma w sobie nieco sportowego sznytu. Kierownica AMG z grubym wieńcem jest spłaszczona u dołu i wykończona perforowaną skórą. W kabinie nie brakuje aluminium i alcantary oraz czerwonych przeszyć. Istnieje też możliwość wyboru trybu jazdy. Reszta wyposażenia jest identyczna z topowymi odmianami standardowej Klasy A.

Inżynierowie AMG sprawili, że auto zatrzymuje się równie skutecznie co przyspiesza. Głównie za sprawą 4-tłoczkowych zacisków i sporych tarcz. Z przodu mają one 360 mm średnicy, z tyłu natomiast 330 mm. Zawieszenie usztywniono w stosunku do standardowego, a chętni mogą zdecydować się na adaptacyjny zestaw AMG Ride Control.

Ceny ostrej Klasy A nie są jeszcze znane. Oficjalny debiut nastąpi już w drugiej połowie kwietnia podczas targów w Nowym Jorku. Kilka tygodni później auto powinno zagościć także w europejskich salonach. Będzie rywalizować głównie z Audi S3 Sedanem oraz planowanym BMW Serii 2 Gran Coupe. Oczywiście pod warunkiem, że bawarskie auto doczeka się usportowionej wersji.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/24]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)