McLaren Artura zrzuca dach. Wygląda jeszcze lepiej niż coupe
Po blisko trzech latach od debiutu McLaren postanowił uzupełnić gamę modelu Artura o wersję Spider. Jest równie szybka co coupe i waży niewiele więcej.
27.02.2024 | aktual.: 27.02.2024 10:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Debiut Spidera to coś więcej niż tylko premiera nowej wersji nadwoziowej. Brytyjczycy postanowili bowiem wykorzystać okazję, do wprowadzenia ogólnych zmian w gamie. Oznacza to, że nowe rozwiązania techniczne, które debiutują w Spiderze, trafią również do Coupe.
Zobacz także
Mowa przede wszystkim o zmodyfikowanym, hybrydowym napędzie, który teraz generuje 696 KM mocy, czyli o 16 KM więcej niż dotychczas. W parze z lepszą wydajnością idzie nowe zawieszenie napędu, które w połączeniu z przeprogramowaną skrzynią biegów pozwala na szybszą zmianę przełożeń automatycznej skrzyni.
Artura zarówno w wersji Spider, jak i Coupe osiąga setkę w nieco ponad 3 sekundy i rozpędza się do 330 km/h. Ma też nową funkcję "Spinning Wheel Pull-Away" pozwalającą na widowiskowy, ale kontrolowany uślizg osi podczas ostrych startów.
Wraz ze Spiderem debiutuje także poprawiony system chłodzenia z dodatkowymi kanałami doprowadzającymi powietrze do hamulców i silnika. Producent pomajstrował również przy aktywnym zawieszeniu, które teraz ma działać skuteczniej i szybciej dostosowywać się do warunków.
Jeśli chodzi o różnice między dwoma typami nadwozia, Spider wyróżnia się przede wszystkim chowanym sztywnym dachem, który wraz z wymaganymi wzmocnieniami i mechanizmem podnosi masę własną tylko o 61 kg
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Proces składania i rozkładania odbywa się po naciśnięciu przycisku i trwa tylko 11 sekund. Może być przeprowadzany podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Ciekawą funkcją jest też panel elektrochromatyczny, który pozwala zmieniać przejrzystość dachu.
Dostawy Spidera ruszą w drugiej połowie roku. Chętni muszą przygotować minimum 273 800 dolarów. To jednak cena wyjściowa, która może się znacząco zmienić wraz z indywidualną konfiguracją.