Mcchip-DKR Mercedes-Benz A 45 AMG MC450 (2013)
Jaki jest najmocniejszy Mercedes-Benz klasy A? Czerwony. A który tuner go przygotował? Mcchip-DKR. Tak jak sugeruje nazwa, auto ma 450 KM mocy maksymalnej.
19.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sprzedawany teraz Mercedes klasy A to zupełnie inny samochód niż poprzednie dwie edycje tego modelu. Wraz z wprowadzeniem nowej klasy A stuttgartczycy odeszli od koncepcji jednobryłowego nadwozia, które może i miało swoje zalety, ale niespecjalnie się podobało, a wiadomo, że dla większości kupujących najważniejszy jest wygląd samochodu.
A wyglądu nowy Mercedes klasy A nie może się wstydzić. Ba, moim zdaniem to najładniejszy wóz w klasie kompaktów, bijący na głowę pod względem stylistyki dwóch konkurentów premium: BMW serii 1 i Audi A3.
Zestaw jednostek napędowych dostępnych w nowej klasie A pod wieloma względami różni się od tego, co oferowali poprzednicy. Klasa A nie chce już być grzecznym miejskim chłopcem, tylko ma ochotę skopać tyłki paru rywalom. A w tej bójce argument ma nie byle jaki – wersję A 45 AMG. A jeśli AMG firmuje coś swoim znaczkiem – pomijam pakiety stylistyczne o nazwie AMG – to musi coś w tym być.
Kiedyś oznaczenie „45” sugerowałoby wciśnięcie pod maskę wielkiego 4,5-litrowego silnika, który z pewnością byłby widlastą ósemką. Wszystko się jednak pozmieniało i liczba 45 sugeruje raczej, że umieszczony przed kabiną pasażerską motor ma osiągi podobne do tych, które miałaby wolnossąca jednostka napędowa o objętości skokowej aż 4,5 l.
Tymczasem mały Mercedes jest napędzany małym silnikiem. Jak na Mercedesa to mały motor, bo zaledwie 2-litrowy. Ale za to z turbosprężarką. Taki układ wystarcza do uzyskania mocy 360 KM przy 6000 obr./min i momentu 450 Nm przy 2250-5000 obr./min. Jednostce napędowej pomagają 7-biegowa zautomatyzowana przekładnia o dwóch sprzęgłach i napęd na obie osie. Stąd świetny czas sprintu do setki – 4,60 s. Prędkość maksymalna jest regulowana i ustalono ją na 250 km/h.
Firma Danny’ego Kubasika – Mcchip-DKR – odpowiada na szerokie zapotrzebowanie w świecie chip-tuningu. Mcchip-DKR potrafi zmodyfikować sterowniki elektroniczne zarówno miejskich aut, jak i ciągników siodłowych, a nawet ciągników rolniczych.
Nie tak dawno do tego tunera trafił Mercedes A 45 MG. Specjaliści z Niemiec szybko poradzili sobie z elektroniką sterującą jednostką napędową tego wozu. Najpierw udało się im osiągnąć moc 400 KM. Potem poprawili ten wynik o 20 KM. Wreszcie, na koniec, po wymianie turbosprężarki udało się dobić do 450 KM mocy maksymalnej i 550 Nm momentu obrotowego!
Czerwony hatchback jest też zaopatrzony w sportowe zawieszenie KW i ma drobne zmiany wizualne. Wśród nich są naklejki z reklamą tunera na nadwoziu i nieseryjne felgi. Na fotografiach auto jest widoczne na dwóch różnych kompletach obręczy – oba jednak mają średnicę 19”.
Osiągi Mcchip-DKR A 45 AMG MC450 są tajemnicą. Sprzedaż najwyższego pakietu rozpocznie się na początku przyszłego roku.
Dane techniczne
[u]Silnik i napęd:[/u]
• Typ: R4
• Ustawienie: z przodu, poprzecznie
• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
• Objętość skokowa: 1991 cm3
• Doładowanie: turbosprężarka
• Moc maksymalna: 450 KM
• Objętościowy wskaźnik mocy: 226,02 KM/l (seryjny – 180,81 KM/l)
• Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm
• Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
• Typ napędu: na wszystkie koła 4Matic
[u]Hamulce i koła:[/u]
• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
• Koła przednie: 19”
• Koła tylne: 19”
[u]Masy i wymiary:[/u]
• Masa własna: 1555 kg
• Stosunek masy do mocy: 3,46 kg/KM (seryjny – 4,32 kg/KM)
• Długość: 4292 mm
• Szerokość: 1780 mm
• Rozstaw osi: 2699 mm