Mazda MX‑5 ujrzała światło dzienne [aktualizacja]
Mazda wreszcie odsłoniła długo i z niecierpliwością oczekiwany model MX-5 czwartej generacji.
05.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa Mazda MX-5 jest o 100 kg lżejsza, 105 mm krótsza, 20 mm niższa i 10 mm szersza od poprzedniczki. Ponadto rozstaw osi skrócono o 15 mm. Na razie wciąż nie znamy szczegółów dotyczących silników, wiadomo jedynie, że będą to jednostki z rodziny SKYACTIV-G, najprawdopodobniej o pojemnościach 1,5 i 2,0 l, połączone z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów lub w opcji - z automatem. Podczas premiery zaprezentowano samochód w wersji z miękkim dachem, ale niemal pewne jest, że auto dostępne ma być również z hard-topem.
W przednim zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze poprzeczne, natomiast z tyłu oś wielowahaczową. Układ kierowniczy będzie wspomagany elektrycznie.
[aktualizacja 5 września]
Mazda podała kilka dodatkowych faktów na temat modelu MX-5. Poza tym mamy już zdecydowanie więcej zdjęć, zwłaszcza detali wnętrza. Od Mazdy wiemy, że rozkład masy jest idealny w proporcjach 50:50 dzięki nowemu układowi napędowemu i silnikowi maksymalnie cofniętemu w kierunku kabiny. Pod błotnikami i zderzakami są wzmocnienia z aluminium. Wnętrze zaprojektowano tak, by kierownica, pedały i drążek zmiany biegów były optymalnie rozmieszczone.
2016 Mazda MX 5 Miata Roadster
Wciąż nic nie wiadomo o silnikach lub silniku, który będzie napędzał MX-5. Poniżej wzbogacona o zdjęcia z premiery i detale wnętrza.