Maserati Levante Trofeo i GTS już dostępne na polskim rynku. Znamy ceny
SUV Maserati długo czekał na silnik V8, ale teraz zyskał go od razu w dwóch nowych wersjach: ostrej GTS i jeszcze ostrzejszej Trofeo. Obydwie są już dostępne na polskim rynku. Jako pierwsi prezentujemy ceny tych modeli oraz ich poszczególnych opcji.
20.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 16:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Levante to pierwszy SUV w historii tej marki i zaraz najpopularniejszy model w jej dziejach. Od 2016 roku znalazł już około 60 tysięcy nabywców. Zwiększone zainteresowanie Levante widać także na polskich drogach, gdzie regularnie można spotkać te charakterystyczne, duże SUV-y z trójzębem na grillu. Dotychczasowa gama napędowa obejmowała wersję podstawową z benzynowym silnikiem o mocy 350 KM, S z mocą 430 KM i diesla o mocy 275 KM. Ich ceny zaczynają się w podwarszawskim salonie Maserati Chodzeń odpowiednio od 97 782, 114 912 i 89 811 euro.
To, co łączy te trzy silniki, to konfiguracja V6. W Levante długo brakowało jednostki V8, ale w końcu zagościła ona pod maską tego modelu i to od razu w dwóch jego wersjach: Levante GTS i Levante Trofeo. Pierwsza z nich napędzana jest jednostką o mocy 530 KM. Druga wyposażona jest w ten sam silnik z mocą podniesioną do 580 KM. Wyróżnia się także wieloma dodatkowymi rozwiązaniami, które jeszcze mocniej wyostrzają charakter tego modelu.
Nowe wersje Levante z V8 są zauważalnie droższe od tych dotychczas dostępnych. Pierwsza z nich została wyceniona na polskim rynku na 162 154 euro, druga na 186 057 euro. Pomimo bogatego wyposażenia standardowego, klient może bez problemu dołożyć do tej sumy kolejne kilkadziesiąt tysięcy euro. Do najdroższych opcji należy specjalny lakier matowy (16 630 euro), tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymania w korku i utrzymania pasa ruchu (3 676 euro) oraz obręcze kół w rozmiarze 22 cale (6 396 euro).
Według dzisiejszego kursu oznacza to, że Levante GTS kosztuje na polskim rynku co najmniej 690 834 zł, a Levante Trofeo 792 670 zł. Pierwszy egzemplarz Trofeo, który dotarł już do Polski jest wystawiony na sprzedaż za 880 000 zł. Klientów kusi bogatym wyposażeniem i matowym lakierem.
Ceny te pozycjonują Levante Trofeo w połowie drogi pomiędzy markami premium a tymi stricte egzotycznymi. Do tańszych opcji należy 550-konne Porsche Cayenne Coupe Turbo, dostępne na polskim rynku od 720 000 zł, oraz Range Rover Sport SVR (575 KM i 706 400 zł). Więcej kosztuje z kolei podobnej wielkości i trochę słabszy Aston Martin DBX (550 KM, 239 tys. euro) oraz najszybszy z tego grona Lamborghini Urus (650 KM, 239 534 euro).