Lotus Exige LF1 Limited Edition
Lotus wyprodukuje limitowaną serię Exige S, upamiętniającą starty i zwycięstwa zespołu Formuły 1.
11.06.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lotus chce uczcić 81 zwycięstw w Grand Prix swojego zespołu Formuły 1. W tym celu stworzył wyjątkową wersję modelu Exige S LF1. Można się domyślić, że limitowana seria ograniczy się do 81 sztuk.
Cechą charakterystyczną auta będzie malowanie w stylu klasycznego i obecnego Lotusa F1. Czarno-złote barwy zostaną podkreślone przez złote felgi i czerwone wstawki w postaci krótkiego paska biegnącego wzdłuż karoserii, malowane na czerwono elementy ospojlerowana, fragmentów lusterek i zacisków hamulcowych.
Nie zabrakło również dodatków w kabinie. Sportowe fotele z czarną, skórzaną tapicerką obszyto żółtymi nićmi i przyszyto emblematy Lotus F1 Team. Taka sama tapicerka gości na pozostałych elementach wnętrza, które jest utrzymane w surowym klimacie. Wykończenia z aluminium dodają nie tylko sportowego stylu, ale też elegancji.
Każdy egzemplarz otrzyma indywidualny numer na tabliczce z włókna węglowego z krótkim opisem, zawierającym numer kolejnego zwycięstwa, tor, na którym zostało odniesione, nazwę Grand Prix oraz sezon.
Samochód dostanie również pakiet udoskonaleń mechanicznych, jakie są dostępne w tym modelu. Zostanie wyposażony w najlepsze hamulce i opony Pirelli P-Zero Trofeo. Na życzenie dostępne będzie również podgrzewanie foteli i czujniki parkowania.
Pod pokrywą silnika bez większych zmian poza tabliczką z włókna węglowego na jednostce napędowej. Moc Exige’a LF1 to 345 KM. Będzie ona dostępna przy 7000 obr./min. Duży, bo 3,5-litrowy sinik generuje aż 400 Nm momentu obrotowego przy 4500 obr./min. Pozwala to przyspieszać do 100 km/h w 4 s, a prędkość maksymalna kończy się na 274 km/h.
Unikatowy Lotus zostanie zaprezentowany w dwóch miejscach jednocześnie. Pierwsza premiera auta z kierownicą po prawej stronie odbyła się w Londynie, a wóz przystosowany do ruchu prawostronnego zostanie pokazany dziś w Le Mans. Samochód nie trafi na rynek północnoamerykański.