Lincoln MKZ - amerykańska broń przeciw A4 i serii 3 ujawniona [wideo]
Kilka dni temu pisaliśmy o zapowiedzi najnowszego dziecka Lincolna – modelu MKZ. Amerykański producent przedpremierowo pokazał detal auta - odsuwany panoramiczny dach. Debiut odbędzie się jutro na targach w Nowym Jorku, ale już dzisiaj ujawniono wygląd auta. Jak prezentuje się flagowy sedan marki Lincoln?
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kilka dni temu pisaliśmy o zapowiedzi najnowszego dziecka Lincolna – modelu MKZ. Amerykański producent przedpremierowo pokazał detal auta - odsuwany panoramiczny dach. Debiut odbędzie się jutro na targach w Nowym Jorku, ale już dzisiaj ujawniono wygląd auta. Jak prezentuje się flagowy sedan marki Lincoln?
MKZ będzie bliźniakiem Forda Fusion, czyli europejskiego Mondeo. Lincoln obiecuje, że mimo wspólnej płyty podłogowej i niemal identycznej gamy oferowanych jednostek MKZ będzie dawał nabywcom znacznie więcej.
Ma powalczyć na amerykańskim rynku z takimi graczami, jak BMW serii 3 oraz Audi A4. To ambitne plany, więc Lincoln faktycznie musi zaoferować niemało. Najważniejsze różnice między MKZ a Fusionem to opcjonalnie dostępna widlasta szóstka, o wiele bardziej luksusowo wykończone wnętrze i bardziej zaawansowane technicznie urządzenia pokładowe.
Lincoln jako atuty i świadectwo ekskluzywności swojego sedana wymienia między innymi przesuwny szklany dach panoramiczny, dostępne standardowo zawieszenie CCD (Continuously Controlled Damping) z wyborem trzech ustawień – Sport, Normal, Comfort oraz sterowaną przyciskami automatyczną skrzynię biegów. Czy to naprawdę tak wiele?
MKZ jest pierwszym samochodem zaprojektowanym przez nowy zespół projektantów w Lincoln Design Studio. Powstał on pod nadzorem Maxa Wolffa, który do tej pory znany był z projektów dla Cadillaca. Wygląd auta tylko nieznacznie różni się od konceptu z Detroit. Zmieniły się przede wszystkim obudowy lusterek, klamki oraz kształt klapy bagażnika.
Początkowo MKZ będzie oferowany z trzema silnikami. Podstawowy to 2-litrowy, turbodoładowany, czterocylindrowy motor EcoBoost generujący 243 KM. Więcej emocji zagwarantuje 3,7-litrowe V6 rozwijające 304 KM. Ostatnią opcją jest napęd hybrydowy. Producent podaje, że w jego skład będzie wchodził silnik spalinowy o pojemności 2 l pracujący w obiegu Atkinsona oraz jednostka elektryczna. Łącznie zagwarantuje to maksymalnie 191 KM mocy.
2-litrowy motor z turbodoładowaniem oraz jednostka V6 będą dostępne z 6-biegowym automatem. Oferowane będą dla nich dwa warianty napędu – na przednią oraz na obie osie. MKZ z napędem hybrydowym będzie sprzedawany z przekładnią bezstopniową (CVT).
Lincoln ma być oferowany w standardzie z systemami SYNC oraz MyLincoln Touch. Na pokładzie znajdą się też 11-głośnikowy system audio, podgrzewane fotele przednie i fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 10 kierunkach. Do MKZ-a trafi również system aktywnej redukcji hałasu.
Źródło: carscoop