Limitowany Abarth 695 Tributo Maserati ukaże się w Genewie
Fiat kolejny raz zgrywa sport z luksusem. Najpierw powołał do życia Abartha 695 Tributo Ferrari, tym razem połączył Abartha 500C z luksusem Maserati, tworząc limitowaną edycję 695 Tributo Maserati.
20.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Fiat kolejny raz zgrywa sport z luksusem. Najpierw powołał do życia Abartha 695 Tributo Ferrari, tym razem połączył Abartha 500C z luksusem Maserati, tworząc limitowaną edycję 695 Tributo Maserati.
Pod maską tego auta znajduje się 180-konny silnik o pojemności 1,4 l, wspomagany turbosprężarką. Do przeniesienia napędu posłuży zautomatyzowana, 5-biegowa skrzynia umożliwiająca zmianę biegów dzięki łopatkom umieszczonym przy kierownicy. Za dźwięk wydobywający się z sześciokątnych końcówek wydechu (na wzór stosowanych w Maserati) odpowiada wydech Record Monza, zapewniający przyjemny dźwięk silnika.
Abarth 695 Tributo Maserati stoi na 17-calowych felgach aluminiowych zaprojektowanych przez projektantów Maserati, zawieszenie zostało usportowione, a za skuteczne zatrzymanie samochodu dba układ hamulcowy firmy Brembo. W standardzie znajdują się również reflektory biksenonowe, elektrycznie regulowany materiałowy dach, a całe auto pomalowane jest specjalnym lakierem Ponte Bordeaux.
Wewnątrz samochodu są skórzane fotele z wyszytym logo 695 na zagłówkach, które znajdzie się również na karbonowym wykończeniu deski rozdzielczej i skrzyni biegów. Trójramienna sportowa czarna kierownica ma skórzane wstawki, a deska rozdzielcza została zaprojektowana i wyprodukowana przez firmę Jaeger LeCoultre. Abarth jest wyposażony w aluminiowe nakładki na pedały. Każdy samochód będzie miał tabliczkę z numerem serii.
Abarth 695 Tributo Maserati będzie edycją ograniczoną do 499 sztuk.
Źródło: WCF