Lexus UX, czyli SUV w cenie dobrze wyposażonego kompaktu

Kompaktowy SUV Lexusa jest dostępny już od 155 000 zł z najnowszego rocznika modelowego 2020. Auto można kupić z klasycznym napędem benzynowym lub w odmianie hybrydowej. Tę drugą warto rozważyć.

Lexus UX
Lexus UX
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Autokult Biznes

29.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Różnica pomiędzy benzynową wersją UX 200 a hybrydową UX 250h to tylko 13 000 zł, a korzyści płynące z wyboru tej drugiej są spore. Ma wyższą o 13 KM moc (184 KM), co przekłada się na lepszą dynamikę – przyspieszenie do prędkości 100 km/h trwa o 0,7 s krócej (8,5 s). Na dodatek niższe jest zużycie paliwa i to o całe 1,3 l/100 km (5,3-5,7 l/100 km).

Warto jeszcze dodać, że odmiana hybrydowa jest oferowana w wersji z napędem na cztery koła E-Four z dodatkowym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi. Cena takiego auta startuje z poziomu 175 000 zł.

Cztery specyfikacje Lexusa UX

Podobnie jak inne modele marki Lexus, również UX jest oferowany w czterech standardach wyposażenia. Elegance zawiera niezbędne do wygodnej, codziennej jazdy elementy, a wśród nich m.in. dwustrefowa klimatyzacja, skórzane wykończenia, aktywny tempomat czy system audio z 6 głośnikami, 7-calowym wyświetlaczem i kamerą cofania, kompatybilny ze smartfonami z systemem operacyjnym Android czy iOS.

Lexus UX
Lexus UX© fot. mat. prasowe

Nie brakuje także wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, w tym asystentów wspomagających kierowcę, takich jak utrzymania i podążania po pasie ruchu, system ostrzegający o zmęczeniu, znakach z ograniczeniem prędkości oraz zbyt szybkim zbliżaniem się do obiektów z przodu.

Do tej specyfikacji można dokupić wartościowy pakiet Tech kosztujący 10 900 zł, a zawierający m.in. podgrzewane fotele, czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola czy ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.

Powyższy pakiet jest standardem wyższej specyfikacji Prestige, kosztującej od 186 100 zł zł za UX 200 i 199 100 zł za wersję hybrydową. Standardem są 18-calowe obręcze kół, tapicerka ze skóry naturalnej, inteligentny kluczyk czy elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika.

Wersja F Sport kosztująca dokładnie tyle samo co Prestige, jest stylizowana bardziej dynamicznie, ma sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, usztywnione zawieszenie, które za dopłatą 8900 zł może być regulowane. Standardem są także 18-calowe obręcze kół ze sportowym ogumieniem w rozmiarze 225/50 R18.

Lexus UX
Lexus UX© fot. mat. prasowe

Interesującą opcję stanowi tu pakiet Fuji za 14 800 zł, który składa się z funkcji pamięci ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych, wentylacji foteli, kamery cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni na ekranie o przekątnej 10,3 cala oraz 13-głośnikowego systemu nagłośnienia klasy premium firmy Mark Levinson.

Najbogatsza specyfikacja Lexusa UX to Omotenashi i kosztuje 201 000 zł w wersji klasycznej i 214 000 zł w odmianie hybrydowej. Tu wyposażenie obejmuje elektryczną regulację i podgrzewanie kierownicy oraz system Lexus Premium Navigation zawierający 8-głośnikowe audio z wyświetlaczem o przekątnej 10,3 cala.

Opcję stanowi nagłośnienie Mark Levinson, ale w pakiecie Comfort kosztującym 14 000 zł. W jego skład wchodzi to, co zawiera wspomniany pakiet Fuji. Dodatkowe opcje dla tej wersji to szyberdach sterowany elektrycznie za 5000 zł, a także sportowe tłumiki drgań nadwozia czy adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności za 8900 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)