Lexus LF‑A vs. Ferrari 599 HGTE [wideo]
Oto przed nami walka białych tytanów. Naprzeciw siebie stają dwa piękne, mocne i co najważniejsze szybkie auta z dwóch różnych światów. Z jednej strony futurystyczny Lexus LF-A z silnikiem V10, z drugiej nieco bardziej klasyczne Ferrari 599 z pakietem HGTE i 12 cylindrami w układzie V.
23.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oto przed nami walka białych tytanów. Naprzeciw siebie stają dwa piękne, mocne i co najważniejsze szybkie auta z dwóch różnych światów. Z jednej strony futurystyczny Lexus LF-A z silnikiem V10, z drugiej nieco bardziej klasyczne Ferrari 599 z pakietem HGTE i 12 cylindrami w układzie V.
Wysłannicy amerykańskiego magazynu Car and Driver wybierają się do Walii, aby sprawdzić czy 2 cylindry naprawdę robią różnicę. Lexus LF-A napędzany jest silnikiem V10 o pojemności 4,8-litra. Jednostka ta generuje moc 552 koni mechanicznych i 480 Nm momentu obrotowego. W rezultacie ważący 1480 kilogramów pojazd przyspiesza do pierwszej setki w 3,7-sekundy.
Z drugiej strony mamy Ferrari 599 HGTE z silnikiem V12 o mocy 620 koni mechanicznych i 608 Nm momentu obrotowego. Teoretycznie więc, Ferrari powinno być znacznie szybsze od Lexusa, tymczasem włoskie auto rozpędza się do setki w dokładnie takim samym czasie jak LF-A - 3,7-sekundy. Które GT jest lepsze?
Pakiet HGTE (Handling Gran Turismo Evoluzione) zamienia typowe GT, jakim jest zwykłe 599 GTB Fiorano, w auto dające ogromną przyjemność z jazdy również na torze wyścigowym. Za 17 123 funty w Ferrari montowane są twardsze sprężyny obniżające nadwozie o 10 mm, lżejsze felgi oraz układ wydechowy, który wydaje rasowy, sportowy dźwięk.
Źródło: Carscoop