Lancia traci duszę... | Genewska ofensywa zza oceanu

Nie od dzisiaj wiadomo, że po zacieśnieniu współpracy Fiata z amerykańskim Chryslerem samochody tego producenta zza oceanu będą sprzedawane w Europie pod znakiem Lancii. Mieliśmy jednak nadzieję, że włoska marka będzie miała unikatowy styl, a tymczasem pojawiły się trzy amerykańskie samochody ze zmienioną atrapą chłodnicy i nowym logo.

Lancia Thema
Lancia Thema
Arkadiusz Gabrysiak

15.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie od dzisiaj wiadomo, że po zacieśnieniu współpracy Fiata z amerykańskim Chryslerem samochody tego producenta zza oceanu będą sprzedawane w Europie pod znakiem Lancii. Mieliśmy jednak nadzieję, że włoska marka będzie miała unikatowy styl, a tymczasem pojawiły się trzy amerykańskie samochody ze zmienioną atrapą chłodnicy i nowym logo.

Ja, przyznam szczerze, jestem rozczarowany - Fiat mógł przeprojektować trochę przód, być może tył amerykańskich krążowników i stworzyć unikatowy styl Lancii. Jednak wydaje się, że o tym, jak będą wyglądały nowe Lancie, zadecydowali księgowi...

Lancia Flavia
Lancia Flavia

Rezultatem są trzy amerykańskie samochody, które różnią się od swoich amerykańskich odpowiedników jedynie wyglądem przedniego grilla i oznaczeniem producenta. Podobno wnętrze każdego z tych samochodów ma być trochę inne, lepiej wykończone i bardziej luksusowe, jednak póki co koncern Fiata nie zaprezentował jeszcze żadnych zdjęć.

Co więcej, Lancia Flavia (Chrysler 200) w wersji sedan i kabrio nosi jeszcze oznaczenie "koncept", ale nie oszukujmy się - patrząc na dwa pozostałe modele, można śmiało stwierdzić, że tak będzie wyglądała ostateczna odsłona. Lancia Thema, będąca niczym innym jak oczywiście Chryslerem 300, ma nieznacznie przestylizowaną dolną część zderzaka przedniego i nowe logo - na tym kończą się zmiany stylistyczne.

Pod maskę trafi jednak niespotykany w USA, 3,0-litrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny w układzie V6, który będzie połączony z 5-biegowym automatem. Moc, w zależności od wybranej opcji, będzie wynosić 190 KM lub 224 KM. Poza tym klient będzie mógł wybrać także flagową amerykańską jednostkę - 3,6-litrowy silnik benzynowy w układzie V6 o nazwie Pentastar. Generuje on 292 KM i 253 Nm momentu obrotowego, a moc ta przekazywana jest na tylne koła za pomocą 8-biegowego automatu.

Lancia Grand Voyager
Lancia Grand Voyager

Amerykański minivan przyjmie znaną już w Europie nazwę Grand Voyager, jednak z wyrazem Lancia na początku nie brzmi to zbyt dobrze - Lancia Grand Voyager. Samochód, tak jak inne modele, ma zmodyfikowaną atrapę chłodnicy z logo Lancii zamiast Chryslera. Poza 3,6-litrową jednostką benzynową w układzie V6 generującą 283 KM Fiat wyposaży Lancię Grand Voyager w 2,8-litrowego diesla o mocy 163 KM i momencie obrotowym na poziomie 360 Nm.

Lancia Thema ma się pojawić na europejskim rynku w październiku tego roku wraz z modelem Grand Voyager. Model Flavia, który jest jeszcze "konceptem", może trafić do europejskich salonów nawet w ciągu 6 miesięcy. Wszystkie "nowe" Lancie zadebiutują na salonie samochodowym w Genewie.

  • Lancia Flavia
  • Lancia Flavia
  • Lancia Grand Voyager
  • Lancia Thema
[1/4] Lancia Flavia

Źródło: CarscoopCarscoopCarscoopWorld Car Fans

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)