Kultowy model Volkswagena mógł mieć limitowaną odmianę. Cena zablokowała projekt
Dawno temu, kiedy marki samochodowe miały jeszcze ekonomiczną odwagę, aby tworzyć samochody niebędące SUV-ami oraz nieposiadające dodatkowej pary drzwi z tyłu, można było kupić model Corrado, który był produkowany między 1988 a 1995 rokiem.
05.03.2024 | aktual.: 05.03.2024 19:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sylwetka tego samochodu nie była wielkim zaskoczeniem, bowiem Volkswagen od 1974 produkował model Scirocco, który miał podobną bryłę. Początkowo zakładano, że Corrado będzie jego następcą, jednak z uwagi na wyższą masę i cenę, zdecydowano, aby rozdzielić te dwa projekty.
Mniej więcej w połowie rynkowego życia modelu Corrado, niemiecka firma Marold Automobili GmbH postanowiła wyprodukować limitowaną serię tego samochodu ze zmodyfikowanym nadwoziem o nazwie sportwagon. Plany zakładały stworzenie 100 szt., lecz finalnie skończyło się na dwóch prototypach — Corrado Magnum. Z uwagi na koszty modyfikacji, które sięgały 22 tys. marek, nie było chętnych na zakup tego modelu. Nie każdemu też projekt ten przypadł do gustu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Po jakimś czasie firma chciała sprzedać przygotowaną linię produkcyjną, pełną dokumentację oraz dwa prototypy, jednak nie było nikogo, kto chciał zapłacić za to 3,2 mln marek. W 2006 roku, podczas wyprzedaży podupadłej firmy, podjęto kolejną próbę sprzedaży dwóch prototypów, jednak dopiero rok później trafiły do rąk pewnego kolekcjonera, który w 2016 roku postanowił się ich pozbyć. Oba zostały szybko sprzedane, łącznie za 100 tys. dolarów.
Oba samochody były wyposażone w niestandardowy silnik 1.8 z kompresorem, dzięki któremu samochód mógł pochwalić się mocą 158 KM przy 5600 obr/min.