Które auto miało w Genewie największy spojler? Zwycięzcą został chińczyk!

Redaktorzy niemieckiego magazynu "Auto Motor und Sport" postanowili zmierzyć szerokość największych spojlerów w autach wystawionych na salonie samochodowym w Genewie. Kto został zwycięzcą?

Nie dość, że wyścigowy, to jeszcze koncepcyjny Seat Cupra e-Racer to pierwsze auto elektryczne przygotowane do nowej serii e TCR. Jego skrzydło ma szerokość 140 cm i takim rozmiarem otwieramy listę Top 13.
Nie dość, że wyścigowy, to jeszcze koncepcyjny Seat Cupra e-Racer to pierwsze auto elektryczne przygotowane do nowej serii e TCR. Jego skrzydło ma szerokość 140 cm i takim rozmiarem otwieramy listę Top 13.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

14.03.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Następca króla supersamochodów Bugatti Chiron, w jeszcze bardziej sportowej wersji, o wymownej nawie Sport. Może i jest superszybki, ale właśnie z tego powodu nie może pochwalić się dużym spojlerem - opory powietrza byłyby zbyt duże. Szerokość skrzydła to skromne 143 cm.
Następca króla supersamochodów Bugatti Chiron, w jeszcze bardziej sportowej wersji, o wymownej nawie Sport. Może i jest superszybki, ale właśnie z tego powodu nie może pochwalić się dużym spojlerem - opory powietrza byłyby zbyt duże. Szerokość skrzydła to skromne 143 cm.© fot. mat. prasowe
Tech Art zawsze chce być odrobinę lepsze od seryjnych Porsche i jeśli chodzi o moc, to się udało. 721-konny GT Street R jest o 21 KM mocniejszy od 911 GT2 RS, ale jego mierzące 150 cm szerokości skrzydło nie pokonało innego, seryjnego modelu niemieckiej marki.
Tech Art zawsze chce być odrobinę lepsze od seryjnych Porsche i jeśli chodzi o moc, to się udało. 721-konny GT Street R jest o 21 KM mocniejszy od 911 GT2 RS, ale jego mierzące 150 cm szerokości skrzydło nie pokonało innego, seryjnego modelu niemieckiej marki.© fot. mat. prasowe
Jeden z niewielu normalnych, drogowych samochodów produkcyjnych w tym zestawieniu. Lamborghini Huracán Performante Spyder pomimo otwartego nadwozia nie stroni od wystającego i nieco psującego linię nadwozia spojlera. Ten nie jest mały, bo rozciąga się na szerokość 154,5 cm.
Jeden z niewielu normalnych, drogowych samochodów produkcyjnych w tym zestawieniu. Lamborghini Huracán Performante Spyder pomimo otwartego nadwozia nie stroni od wystającego i nieco psującego linię nadwozia spojlera. Ten nie jest mały, bo rozciąga się na szerokość 154,5 cm.© fot. mat. prasowe
Porsche 911 GT3 RS zawsze słynęło z dużego skrzydła, więc nie dziwi rozmiar najnowszego. Ma 156 cm szerokości. Tradycyjnie inżynierowie Porsche nie zawracają sobie głowy w dziedzinie aerodynamiki dyfuzorami.
Porsche 911 GT3 RS zawsze słynęło z dużego skrzydła, więc nie dziwi rozmiar najnowszego. Ma 156 cm szerokości. Tradycyjnie inżynierowie Porsche nie zawracają sobie głowy w dziedzinie aerodynamiki dyfuzorami.© fot. mat. prasowe
Niesamowity projekt o nazwie Zerouno Duerta jest dziełem znanego studia Italdesign. Auto napędzane silnikiem z Lamborghini Huracana wyprodukowano w liczbie pięciu egzemplarzy, a jego skrzydło podkreślające agresywną stylistykę mierzy 160,8 cm.
Niesamowity projekt o nazwie Zerouno Duerta jest dziełem znanego studia Italdesign. Auto napędzane silnikiem z Lamborghini Huracana wyprodukowano w liczbie pięciu egzemplarzy, a jego skrzydło podkreślające agresywną stylistykę mierzy 160,8 cm.© fot. mat. prasowe
Pagani Zonda HP Barchetta to jedna z ostatnich wersji tego modelu, charakteryzująca się całkowitym brakiem dachu. Ma też spojler z tyłu - co nie jest standardem w Zondzie - o szerokości 165 cm.
Pagani Zonda HP Barchetta to jedna z ostatnich wersji tego modelu, charakteryzująca się całkowitym brakiem dachu. Ma też spojler z tyłu - co nie jest standardem w Zondzie - o szerokości 165 cm.© fot. mat. prasowe
Produkowany od ponad 10 lat RUF CTR3 jest tak na prawdę mocno zmodyfikowanym Porsche Caymanem. Jego najszybsza wersja Clubsport nie jest żadną nowością, ale gościła na targach w Genewie. Pojawiła się też tutaj ze swym 169-centymetrowym spojlerem.
Produkowany od ponad 10 lat RUF CTR3 jest tak na prawdę mocno zmodyfikowanym Porsche Caymanem. Jego najszybsza wersja Clubsport nie jest żadną nowością, ale gościła na targach w Genewie. Pojawiła się też tutaj ze swym 169-centymetrowym spojlerem.© fot. mat. prasowe
Niesamowity McLaren upamiętniający legendę F1 - Ayrtona Sennę - ma nie tylko ogromną moc 800 KM, ale także godną podziwu aerodynamikę, której jednym z elementów jest skrzydło o szerokości 181,5 cm.
Niesamowity McLaren upamiętniający legendę F1 - Ayrtona Sennę - ma nie tylko ogromną moc 800 KM, ale także godną podziwu aerodynamikę, której jednym z elementów jest skrzydło o szerokości 181,5 cm.© fot. mat. prasowe
Koncepcyjna wyścigówka zapowiadająca drogową wersję długo oczekiwanej Toyoty Supry ma imponujące skrzydło o szerokości 182 cm. Równie duże wrażenie robi dyfuzor.
Koncepcyjna wyścigówka zapowiadająca drogową wersję długo oczekiwanej Toyoty Supry ma imponujące skrzydło o szerokości 182 cm. Równie duże wrażenie robi dyfuzor.© fot. mat. prasowe
Dania jest krajem znanym z tego, że mieszkają tam najwyżej cztery osoby, w tym dwóch facetów zwanych Bang i Olufsen którzy produkują bardzo drogie radia. Miłośnicy motoryzacji wiedzą za to, że powstaje tam supersamochód marki Zenvo. Zasłynął głównie z tego, że w programie "Top Gear" zapalił się podczas testu. Najnowszy model TSR-S ma skrzydło mierzące 187,5 cm szerokości, zawieszone na elastycznej konstrukcji, która dostosowuje się do ruchu pojazdu.
Dania jest krajem znanym z tego, że mieszkają tam najwyżej cztery osoby, w tym dwóch facetów zwanych Bang i Olufsen którzy produkują bardzo drogie radia. Miłośnicy motoryzacji wiedzą za to, że powstaje tam supersamochód marki Zenvo. Zasłynął głównie z tego, że w programie "Top Gear" zapalił się podczas testu. Najnowszy model TSR-S ma skrzydło mierzące 187,5 cm szerokości, zawieszone na elastycznej konstrukcji, która dostosowuje się do ruchu pojazdu.
Pierwszy samochód w tym zestawieniu, którego spojler mierzy więcej niż 2 metry - dokładnie 200,5 cm. Valkyrie AMR Pro jest wspólnym dziełem brytyjskiej firmy Aston Martin i stajni Formuły 1 Red Bull Racing. Nad projektem czuwa słynny konstruktor Adrian Newey.
Pierwszy samochód w tym zestawieniu, którego spojler mierzy więcej niż 2 metry - dokładnie 200,5 cm. Valkyrie AMR Pro jest wspólnym dziełem brytyjskiej firmy Aston Martin i stajni Formuły 1 Red Bull Racing. Nad projektem czuwa słynny konstruktor Adrian Newey.© fot. mat. prasowe
A oto zwycięzca - Techrules Ren RS ze skrzydłem o szerokości 205 cm! To superauto napędzane silnikami elektrycznymi, które energię czerpią z akumulatorów ładowanych turbiną gazową pochodzi z Chin.
A oto zwycięzca - Techrules Ren RS ze skrzydłem o szerokości 205 cm! To superauto napędzane silnikami elektrycznymi, które energię czerpią z akumulatorów ładowanych turbiną gazową pochodzi z Chin.© fot. mat. prasowe
Komentarze (1)