Koniec małżeństwa Kulczyka z Volkswagenem
Decyzja zapadła - Jan Kulczyk nie będzie już firmował Volkswagena w Polsce. Spółka przechodzi pod skrzydła niemieckiej centrali.
04.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Spółka Kulczyk Pon Investment Polska (KPI Polska) od 16 lat zajmowała się sprzedażą i importem aut z Grupy Volkswagena - Audi, Porsche, Bentleya i samego Volkswagena. Od 1 stycznia 2012 roku Volkswagen Auto Group zostanie jedynym udziałowcem spółki KPI Polska. Ostateczna decyzja zapadła 3 listopada po długich negocjacjach w Poznaniu.
Volkswagen odkupi od KPI także mniejszościowe udziały w VW Bank Polska i VW Leasing Polska - instytucjach finansujących sprzedaż aut niemieckiego koncernu. Cała transakcja opiewa na wartość ok. 700 mln zł. Spółka Kulczyk Holding postanowiła sprzedać także 49% udziałów w firmie Skoda Auto Polska. Dzięki transakcji Volkswagen przejmie jedną piątą rynku motoryzacyjnego w naszym kraju.
Rzecznik KPI, Jerzy Krężlewski, potwierdza, że Jan Kulczyk od dawna mentalnie pożegnał się z branżą samochodową. O wiele ważniejsza stała się dla niego energetyka. Zdaniem specjalistów z branży motoryzacyjnej sprzedaż KPI Volkswagenowi nie powinna mieć większego wpływu na ceny aut Grupy VW. Jeśli będą jakiekolwiek wahnięcia, to raczej w dół niż w górę. KPI Polska była ostatnim tak dużym, niezależnym dystrybutorem aut w Polsce.
Źródło: Volkswagen