Koncept VisionS (2016) - tak będą wyglądały nowe crossovery Škody [aktualizacja]
Pod koniec minionego roku informowaliśmy was o planach Škody na przyszłość i zaniechaniu produkcji Roomstera drugiej generacji, którego mają zastąpić trzy nowe SUV-y. Teraz czeski producent prezentuje język stylistyczny nadchodzących samochodów rekreacyjnych.
16.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Informacje z 16 lutego
Škoda publikuje kolejny szkic koncepcyjnego samochodu VisionS, tym razem z mniejszą ilością szczegółów. Na szkicu brakuje m. in. użebrowania kratki grilla czy listwy dzielącej dolny wlot powietrza. Pojawia się również tajemnicze wideo z udziałem szefa stylistów czeskiego producenta Jozefa Kabaňa.
Informacje z 2 lutego
Niestety to zdjęcie niewiele mówi o stylistyce nowego SUV-a, jego ogólnym kształcie czy gabarytach. Zdecydowanie więcej ujawni koncept o nazwie Vision S, wyglądający tak:
Koncepcyjny samochód Škody zostanie zaprezentowany na marcowych Międzynarodowych Targach Samochodowych w Genewie. Pokaże kierunek stylistyczny, czy jak kto woli język stylistyczny nowych SUV-ów. Już teraz wiemy, że auto mierzy 4,7 metra długości, 1,91 metra szerokości i 1,68 metra wysokości. Z jednej strony, zupełnie nie przypomina żadnego ze znanych nam modeli – jeżeli macie swoje pomysły, to zapraszamy do komentowania – ale też nie odbiega znacząco od standardów jakie panują w segmencie od kilku lat. O ile stylistyka wciąż pozostaje zagadką, a też nie do końca oddaje to, co pojawi się w aucie produkcyjnym, to samą linię nadwozia można uznać za dość tradycyjną. Wcale nas to nie dziwi – w końcu to Škoda. Zdaniem Czechów jest to język stylistyczny znany już z konceptu VisionC, który zwiastował nadejście nowej Škody Superb. Warto zauważyć, że auto produkcyjne nie odbiega znacząco od tego konceptu.
Można się zatem spodziewać, że produkcyjny SUV klasy średniej nie będzie się mocno różnił od konceptu VisionS, gdzie S oznacza SUV. Czesi nie ukrywają, że wykorzystają największy atut marki, czyli przestronność, do przekonania klientów do tego modelu. O ile zapewniania niektórych producentów, których nie chcemy tu wymieniać z nazwy, o dużej przestronności w przyszłych modelach można włożyć między bajki, to akurat w tym przypadku można śmiało wierzyć na słowo. Ciekawi jesteśmy tylko tego, ile miejsca będzie w trzecim rzędzie siedzeń, bo trudno wygospodarować coś sensownego w aucie o podobnej długości. Koncept VisionS będzie sześcioosobowy. Podoba wam się?