Koncept na 50. urodziny Volvo P1800
Z okazji 50. rocznicy powstania Volvo P1800 główny stylista szwedzkiej marki przedstawił projekt pokazujący, jak P1800 mogłoby wyglądać współcześnie. Niestety, pomysł Christophera Benjamina nie zostanie zrealizowany – pozostanie na ekranach komputerów.
09.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z okazji 50. rocznicy powstania Volvo P1800 główny stylista szwedzkiej marki przedstawił projekt pokazujący, jak P1800 mogłoby wyglądać współcześnie. Niestety, pomysł Christophera Benjamina nie zostanie zrealizowany – pozostanie na ekranach komputerów.
Oryginalne Volvo P1800 było autem o nadwoziu coupé, zaprojektowanym przez Pelle’a Pettersona pracującego w biurze Carrozzeria Pietro Frua. Produkcja miała odbywać się w firmie Karmann zajmującej się wytwarzaniem nadwozi. Mieściła się ona na terenie Niemiec. Tuż przed wprowadzeniem projektu do realizacji w 1957 roku Volkswagen – ówczesny największy klient tego producenta karoserii, wkroczył do gry. Zabronił on Karmannowi rozpoczęcia produkcji coupé marki Volvo, ponieważ widział w nim potencjalnego konkurenta dla swojego modelu Karmann Ghia. Ultimatum zostało poparte silnym argumentem, jakim była utrata kontraktu z Volkswagenem. Producent nadwozi nie miał innego wyjścia – ustąpił.
Przez ponad dwa lata P1800 było zamrożonym projektem. W styczniu 1960 roku Volvo zaprezentowało swoje coupé podczas targów samochodowych w Brukseli. Wyprodukowania karoserii modelu P1800 podjął się brytyjski Jensen Motors. Dzięki temu pierwsze egzemplarze trafiły na rynek we wrześniu 1960 roku jako auto z rocznika modelowego 1961.
Źródło: WCF