Kolejna generacja Mercedesa C63 AMG dostanie mniejszy silnik
Czasy takich aut jak Volkswagen Golf R32 czy Alfa Romeo 147 GTA minęły już chyba bezpowrotnie. W czasach gdy silniki wolnossące zostają wypierane przez mniejszych tubodoładowanych braci w tyle nie pozostaje Mercedes, który z premierą kolejnej generacji modelu C AMG zaprezentuje nową jednostkę napędową.
26.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czasy takich aut jak Volkswagen Golf R32 czy Alfa Romeo 147 GTA minęły już chyba bezpowrotnie. W czasach gdy silniki wolnossące zostają wypierane przez mniejszych tubodoładowanych braci w tyle nie pozostaje Mercedes, który z premierą kolejnej generacji modelu C AMG zaprezentuje nową jednostkę napędową.
Kolejny z producentów coraz mocniej zwraca się ku downsizingowi. Mercedes, który zapowiedział już, że model A45 AMG otrzyma turbodoładowaną, czterocylindrową jednostkę benzynową zapowiada zmiany w o numer większym sedanie. Klasa C napędzana obecnie 6,2-litrową V-ósemką otrzyma silnik mniejszy o 2,2 litra. Zgodnie z informacjami choć liczba cylindrów nie ulegnie zmianie to motor mimo wszystko otrzyma turbosprężarkę.
Mercedes, który po zmianach otrzyma zapewne oznaczenie C40 AMG ma dysponować mocą oscylującą w okolicach 450 KM. To całkiem rozsądne założenie biorąc pod uwagę pierwsze informacje o najważniejszych konkurentach - BMW M3 i Audi RS4. Nie będzie to jednak jedyny model producenta ze Stuttgartu, który otrzyma ten silnik. Zgodnie z zapowiedziami szefa oddziału AMG motor w swoich najmocniejszych wersjach ma osiągać nawet 600 KM co pozwala przypuszczać, że trafi on pod maskę jeszcze kilku modeli ze stajni Mercedesa.
Inna ważna informacja dotyczy również budowy silnika. Jednostka ma mieć konstrukcję modułową co oznacza, że będzie korzystać z dokładnie takich samych cylindrów jak 2-litrowa rzędowa czwórka z klasy A. Mercedes C AMG ma być również dostępny z napędem na cztery koła.
Źródło: Autocar