Kode9, czyli Lotus po japońsku
Na salonie samochodowym w Tokio pokazano ciekawy projekt lekkiego samochodu sportowego autorstwa Kena Okuyamy.
22.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ken Okuyama to projektant samochodowy, który pracował we włoskim studiu Pininfarina. Był w nim odpowiedzialny między innymi za projekty Ferrari 599, Maserati Birdcage 75th, Ferrari P4/5 oraz Ferrari Enzo. Jego dorobek jest więc imponujący. W 2006 roku Okuyama rozpoczął działalność na własną rękę.
Na salonie samochodowym w Tokio zaprezentował 3 koncepty. Gwiazdą stoiska był sportowy samochód o nazwie Kode9. Jeśli pamiętacie animowany serial „Speed Racer”, to z pewnością zauważycie, że Kode9 przypomina trochę pojazd Mach Five.
Kode9 to wizja lekkiego samochodu sportowego, który ma prowadzić się bardzo dobrze, a przede wszystkim wywoływać uśmiech na twarzy kierowcy.
Okuyama twierdzi, że Kode9 jest swego rodzaju wiadomością dla całego przemysłu motoryzacyjnego, a zwłaszcza projektantów, którzy ostatnio stawiają na zbyt skomplikowane linie i przerost formy nad treścią. Kode9 ma być pewnego rodzaju powrotem do korzeni.
Trzeba przyznać, że auto prezentuje się bardzo ciekawie. W oczy rzuca się aerodynamiczny pas przedni i wyraźnie zaakcentowane nadkola. Nad dwuosobową kabiną znajduje się zdejmowany panel dachowy. Tył samochodu z charakterystyczną „płetwą” i oryginalnie zaaranżowanymi światłami wygląda ekstrawagancko.
Kode9 mierzy 4140 mm długości, 1905 mm szerokości i 1130 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2300 mm. Do konstrukcji wykorzystano aluminium i włókno węglowe, dzięki czemu masa wynosi auta jedynie 890 kg. Źródłem napędu jest 2,0-litrowy, doładowany silnik benzynowy generujący 320 KM. Niestety, osiągi samochodu nie zostały podane do wiadomości. Nie wiemy także, czy Kode9 pojawi się na rynku, chociażby w limitowanej liczbie egzemplarzy.