Škoda Octavia debiutuje w wersji na gaz CNG. Kusi sporym zasięgiem

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Škoda uzupełni gamę nowej Octavii o wersję napędzaną gazem ziemnym CNG. Auto kusi niezłym jak na alternatywne źródło zasilania zasięgiem i przyzwoitym spalaniem. Problemem dla niektórych klientów może być jednak mniejszy bagażnik.

Zbiorniki CNG pomieszczą ponad 17 kg gazu.
Zbiorniki CNG pomieszczą ponad 17 kg gazu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

29.06.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

CNG to paliwo cieszące się niemałą popularnością szczególnie u naszych zachodnich sąsiadów. W Polsce większym wzięciem cieszy się LPG. Nie zdziwimy się jednak jeśli nowy wariant Octavii zagości także na naszym rynku. Auto wydaje się świetną opcją szczególnie dla klientów jeżdżących po mieście, gdzie sieć stacji CNG jest zazwyczaj znacznie bardziej rozbudowana niż poza nim.

Octavia G-TEC ma zbiornik CNG mieszczący ponad 17 kg gazu, co przy średnim obiecywanym spalaniu na poziomie 3,4-3,6 kg na 100 km daje nawet 500 km zasięgu na gazie. Na pokładzie znajdziemy też oczywiście bak na benzynę, choć jest on dużo mniejszy niż w konwencjonalnych odmianach - zmieści tylko 9 litrów paliwa.

Przy oszczędnej jeździe łączny zasięg Octavii G-TEC oscyluje w granicach 700 km, co powinno być wystarczającą wartością dla większości kierowców. Niestety, są też pewne wady takiego rozwiązania - dodatkowe butle CNG zajmują sporo miejsca, co odbija się negatywnie na przestrzeni ładunkowej. Liftback G-TEC pomieści 455 litrów, a kombi 495 litrów bagażu. To o około 150 litrów mniej niż w standardowych odmianach.

Obraz
© mat. prasowe

Pod maską wersji G-TEC pracuje dobrze znany silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM, który łączy niezłe osiągi z niskim zapotrzebowaniem na paliwo, co w połączeniu z fabryczną instalacją powinno gwarantować wygodną i bezproblemową eksploatację. Szczegóły oferty poznamy jednak dopiero jesienią, gdy Octavia zasilana CNG wjedzie do polskich salonów.

Komentarze (10)