Kia wzywa do serwisu setki tysięcy aut. Usterka nie pozwoli wyjść z bagażnika
Kia wzywa do serwisu około 320 tys. samochodów w USA, aby rozwiązać problem, który mógłby uniemożliwiać otwarcie bagażnika od wewnątrz.
31.08.2023 23:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Według raportu Krajowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), akcja serwisowa Kia obejmuje niektóre modele Rio, Optima, Optima Hybrid i Optima Plug-in Hybrid – łącznie 319 436 sztuk. W opublikowanym oświadczeniu czytamy, że samochody "nie spełniają wymogów Federalnej Normy Bezpieczeństwa Pojazdów Silnikowych".
Usterka nie wydaje się jednak niebezpieczna, ani uciążliwa. Kia podaje, że podstawa zatrzasku bagażnika może pęknąć i nie otworzyć się od wewnątrz, zatem osoba znajdująca się w bagażniku "może zostać uwięziona, co zwiększa ryzyko obrażeń". Wydaje się jednak, że sytuacje, w których jesteśmy zmuszeni żeby otworzyć bagażnik od środka, zdarzają się dość rzadko.
Do 19 października br. Kia wyśle do właścicieli pisma z powiadomieniami o usterce. Klienci będą mogli dostarczyć swoje pojazdy do dealerów Kia, gdzie bezpłatnie wymienią uszkodzony podzespół w bagażniku.