Jakie silniki zagrają pod maską nowej Astry?
Już za nieco ponad 3 tygodnie będziemy mogli w końcu bez przeszkód podziwiać sylwetkę nowego Opla Astry. Samochód ma oficjalnie zadebiutować podczas targów we Frankfurcie, których otwarcie przewidziano na dzień 17 września. Przypominamy, że sprzedaż nowej Astry rozpocznie się jeszcze w tym roku, a patrząc na jej okrągłe kształty z całą pewnością chętnych nie będzie brakować.
25.08.2009 | aktual.: 10.10.2022 18:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do tej pory brakowało nam informacji na temat silników, jakie będą pracować pod maską odnowionego modelu. Na szczęście Opel postanowił nie trzymać nas więcej w niepewności i wiemy już, że na samym starcie dostępne będzie siedem jednostek.
Już za nieco ponad 3 tygodnie będziemy mogli w końcu bez przeszkód podziwiać sylwetkę nowego Opla Astry. Samochód ma oficjalnie zadebiutować podczas targów we Frankfurcie, których otwarcie przewidziano na dzień 17 września. Przypominamy, że sprzedaż nowej Astry rozpocznie się jeszcze w tym roku, a patrząc na jej okrągłe kształty z całą pewnością chętnych nie będzie brakować.
Do tej pory brakowało nam informacji na temat silników, jakie będą pracować pod maską odnowionego modelu. Na szczęście Opel postanowił nie trzymać nas więcej w niepewności i wiemy już, że na samym starcie dostępne będzie siedem jednostek.
Będą to cztery silniki benzynowe i trzy wersje diesla. W 2010 roku do gamy silników diesla dołączy opcja "ekologiczna", czyli oplowski ecoFLEX. Już teraz wiadomo, że wersja ecoFLEX nowej Astry będzie zasilana małą jednostką 1,3 CDTI o mocy 95KM i średnim zapotrzebowaniu na ropę wynoszącym 4,2 l/100km.
Początkowo klienci poszukujący jednostek oszczędnych, będą zmuszeni nabyć najsłabsze wersje silnikowe. W przypadku jednostki benzynowej jest to opcja 1,4-litra o mocy 100KM, która potrzebuje średnio 5,5-litra paliwa aby przejechać 100 kilometrów. Nieco bardziej rozsądnym wyborem byłaby może ta sama jednostka ale z turbiną - silnik 1,4 Turbo konsumuje tylko 5,9 l/100km, ale posiada o 40KM mocy więcej. Mocniejsze odmiany 1,6- i 1,6-litra Turbo nie schodzą raczej poniżej 6-litrów na 100km. Ten pierwszy dysponuje mocą 115KM, podczas gdy jego mocniejszy rówieśnik ma 180KM.
W przypadku diesli jednostką wyjściową jest silnik 1,7 CDTI o mocy 110KM. Jego apetyt na paliwo wynosi 4,7-litra na 100km. Co ciekawe w ofercie znajdzie się także mocniejsza wersja tego silnika, posiadająca o 15KM więcej, jednak jej zużycie ropy i emisja CO2 będą takie same jak w przypadku wersji słabszej (4,7-litra i 124g CO2 na kilometr). Najmocniejszą odmianą będzie silnik 2,0 CDTI, którego moc wyniesie 160KM, ale zużycie paliwa średnio nie przekroczy wartości 4,9-litra na 100km.
Jest w czym więc wybierać, panowie i panie. Do rozwikłania wciąż pozostaje kwestia cen nowej odsłony Opla Astry.
Źródło: carscoop