Jakie pick-upy kupisz w Polsce?
Pick-upy przywędrowały do nas zza oceanu. W Polsce tego typu auta stają się coraz popularniejsze, jednak nadal często służą po prostu jako SUV-y z innym bagażnikiem. Przyjrzyjmy się tym pick-upom, które można kupić w polskich salonach.
30.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nissan Navara
Nissan Navara jest jednym z najpopularniejszych pick-upów dostępnych na polskim rynku. Auto cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na korzystną cenę i jednostki wysokoprężne.
Nie bez znaczenia jest tutaj także stylistyka. Muskularnie wyglądający pick-up nieźle radzi sobie w terenie. Kiedyś nawet to potwierdziliśmy, stawiając go w jednej linii z większym bratem, Pathfinderem.
Navara dostępna jest w 2 wersjach nadwoziowych. King Cab, czyli z dłuższą skrzynią ładunkową, ale mniejszą kabiną, oraz jako Double Cab z większą kabiną i mniejszą skrzynią ładunkową. Z silnikiem wysokoprężnym 2,5 o mocy 190 KM oraz 450 Nm momentu obrotowego i 6-biegową manualną skrzynią biegów wersja KC kosztuje 99 400 zł, a większa DC to wydatek od 106 400 zł. Każda odmiana Navary wyposażona jest w napęd na 4 koła.
Tata Xenon
Kiedy indyjski koncern Tata Motors przyjechał na podbój polskiego rynku motoryzacyjnego, zabrał ze sobą nie tylko tanie i nieźle wyposażone miejskie maluchy. Do naszego kraju zawitał także model o nazwie Xenon, który reprezentuje Hindusów w segmencie pick-upów.
Podobnie jak lepiej wykonani i drożsi rywale Xenon także dostępny jest w 2 wariantach nadwoziowych. Odmiana z kabiną pojedynczą mierzy 4800 mm długości, z czego 1800 mm to skrzynia ładunkowa. Wprawdzie Xenon z podwójną kabiną jest dłuższy o 325 mm, to przestrzeń ładunkowa mierzy już 1429 mm długości.
Auto dostępne jest z silnikiem wysokoprężnym 2,2 DICOR o mocy 140 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe, pod względem napędu Xenon nie ustępuje konkurentom, ponieważ także wyposażony jest w napęd na obie osie. Ceny auta rozpoczynają się od 39 990 zł netto, czyli nieco ponad 49 000 zł brutto.
Volkswagen Amarok
Po dość długim oczekiwaniu Volkswagen postanowił, że też wejdzie w rynek pick-upów. W 2007 roku ukazały się pierwsze zdjęcia prototypu o nazwie Amarok, który 2 lata później trafił do produkcji. Stylistycznie auto nawiązuje do innych modeli wyjeżdżających z zakładów w Wolfsburgu.
Obecnie Amarok dostępny jest tylko w wersji z 4-drzwiowym nadwoziem, a więc tzw. podwójną kabiną. Już w tym roku Niemcy mają jednak zaprezentować odmianę z większą skrzynią ładunkową. Pick-up Volkswagena dostępny jest oczywiście z napędem 4Motion.
Za najtańszą wersję Amaroka z silnikiem 2,0 TDI o mocy 122 KM zapłacimy 80 346 zł netto, a więc 98 825 zł brutto. Czas pokaże, jak niemiecki pick-up poradzi sobie z japońską konkurencją na naszym rynku.
Dacia Logan pick-up
Pierwszym modelem wskrzeszonej Dacii był bardzo popularny, także w naszym kraju Logan. Na bazie tego auta powstały 3 różne wersje: MCV, MPV oraz pick-up. Ten trzeci przeznaczony jest dla tych przedsiębiorców, budowlańców czy farmerów, którzy nie chcą wydawać zbyt dużo pieniędzy i nie potrzebują napędu na 4 koła.
Auto pomieści tylko 2 osoby i łącznie 800 kg ładunku. Co ciekawe, tylna klapa zamykająca skrzynię mierzącą 180 cm długości, jest w stanie utrzymać nawet 300 kg. Poza tym jest jeszcze schowek za fotelami, który może podobno pomieścić nawet 300 l bagażu.
Dacia jest najtańszym pick-upem dostępnym na polskim rynku. Jej ceny zaczynają się bowiem już od 33 050 zł, bo tyle trzeba zapłacić za wersję Base z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l i mocy 84 KM oraz 135 Nm momentu obrotowego. Poniżej tego progu cenowego po prostu nie da się zejść.
Isuzu D-Max
W dzisiejszych czasach mało kto pamięta o Isuzu, przedsiębiorstwie, które znane jest bardziej z produkowania silników dla Opla niż z własnych aut. Japończycy nadal jednak sprzedają na naszym rynku samochody ciężarowe oraz są obecni w segmencie pick-up z modelem D-Max.
Isuzu D-Max dostępne jest na naszym rynku z 3 rodzajami kabiny pasażerskiej oraz z 2 rodzajami napędu. Tym kierowcom, którzy rzadko zjeżdżają z utwardzonych dróg, wystarczy napęd na tylną oś. Miłośnicy leśnych duktów wybiorą zapewne napęd na 4 koła.
Auto sprzedawane jest z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2,5 l i mocy 136 KM oraz 294 Nm, a także mocniejszym 3,0 l, który produkuje 163 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Najtańsza wersja Isuzu D-Max kosztuje 86 192 zł.
ZXAUTO Grand Tiger
Grand Tiger to pick-up, który produkowany jest przez chińską firmą o nazwie ZXAUTO. Po przeprowadzeniu serii badań, w marcu 2009 roku, Grand Tiger dostał homologację, a dystrybucją tego auta w Polsce zajęła się firma Pol-Mot Warfarma.
O samym pojeździe wiadomo niewiele, ponieważ na naszych drogach jest on raczej rzadko spotykany. Jak na chińskie standardy przystało, auto nie zostało wykończone materiałami najwyższej jakości, jednak jednostka napędowa, którą jest 16-zaworowy diesel o pojemności 2,5 l i mocy 170 KM oraz 392 Nm momentu obrotowego, ma dość sporą moc. Mimo tego ważący 1860 kg Tygrys rozpędza się od 0 do 100 km/h w 15 s oraz podobno jest w stanie osiągnąć prędkość 160 km/h.
Auto broni się jednak skrzynią ładunkową o wielkości 2 m[sup]2[/sup], napędem na 4 koła oraz bardzo przyzwoitą ceną. Ceny rozpoczynają się bowiem już od 79 950 zł brutto.
Mitsubishi L200
Podobnie jak Toyota Mitsubishi ma swojego przedstawiciela w segmencie pick-upów. Model L200 jest na rynku już od 1978 roku, a najnowsza generacja trafiła do salonów w 2006 roku. Auto dostępne jest na naszym rynku w 2 wersjach nadwoziowych: Club Cab oraz Double Cab.
Pod maskę L200, które wyjeżdżają z polskich salonów japońskiego producenta, trafiają wyłącznie jednostki wysokoprężne o pojemności 2,5 l i mocy 136 KM lub 178 KM. Nawet w najuboższej wersji wyposażenia Invite moc z jednostki napędowej może być przekazywana na obie osie, w zależności od warunków panujących na drodze.
Najtańsze jest oczywiście Mitsubishi L200 z nadwoziem Club Cab, które z silnikiem o mocy 136 KM kosztuje 86 290 zł.
Fiat Strada
Jeszcze kilka lat temu w Polsce, kiedy ktoś chciał auto za rozsądną cenę, nie szedł do salonu koreańskiego czy rumuńskiego producenta, tylko do Fiata. Włosi nadal produkują pojazdy z dolnej półki cenowej, oferując przy tym bardzo przemyślane rozwiązania.
Dowodem tego może być model Strada, który nie cieszy się zbyt dużą popularnością na naszym rynku. Pomimo że Strada nie jest klasycznym, dużym pick-upem, można nabyć ją w wersji z krótszą oraz dłuższą kabiną pasażerską. Auto sprzedawane jest na naszym rynku z doskonale znanymi silnikami MultiJet.
Co ciekawe, Strada produkowana jest w brazylijskim mieście Betim, a importowana nawet do RPA. W polskich salonach Fiata ceny rozpoczynają się od 44 750 zł.
Ford Ranger
W Stanach Zjednoczonych marka Ford w segmencie pick-upów reprezentowana jest przez całą serię F, w Polsce musi nam wystarczyć Ranger. Auto dostępne jest w 2 wersjach nadwoziowych, z 2-drzwiową kabiną jako Ranger XL oraz z 4-drzwiową kabiną jako Ranger XLT.
Pod maską Rangera pracuje jednostka wysokoprężna 2,5 TDCi o mocy 143 KM oraz 330 Nm momentu obrotowego. W wersjach Limited oraz Wildtrak dostępny jest także silnik 3,0 TDCi, który produkuje już 156 KM. Napęd przekazywany jest oczywiście na obie osie, dzięki temu auto nie ugrzęźnie na dziurawym dojeździe do placu budowy.
Ford Ranger jest rzadziej spotykany na polskich drogach niż Toyota Hilux czy Nissan Navara. Jego ceny rozpoczynają się od 72 790 zł netto, czyli od około 89 500 zł brutto. Szkoda, że amerykański producent nie sprzedaje u nas Fordów z serii F.
Toyota Hilux
Jeśli mieszkasz w Polsce i poszukujesz auta z nadwoziem typu pick-up, nie możesz pominąć Toyoty Hilux. Zyskała ona miano auta niezniszczalnego, do czego przyczynili się także prezenterzy Top Gear, którzy pomimo wielu prób nie potrafili unieruchomić pick-upa Toyoty.
Aktualnie sprzedawany model przeszedł ostatnio drobny facelifting, w którym delikatnie odświeżono m.in. przednie reflektory, dzięki czemu auto odmłodniało. W przeciwieństwie do niektórych konkurentów Hilux dostępny jest aż w 3 wariantach nadwoziowych: z pojedynczą kabiną, powiększoną pojedynczą kabiną oraz z podwójną kabiną.
W topowej wersji auto napędzane jest silnikiem wysokoprężnym D-4D o pojemności 3,0 l. Jednostka ta produkuje 171 KM oraz 343 Nm momentu obrotowego. Z napędem na 4 koła i 5-biegową automatyczną przekładnią Hilux z podwójną kabiną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,9 s. Całkiem przyzwoicie jak na pojazd użytkowy, który waży prawie 2 tony. Ceny rozpoczynają się od 82 990 zł.