Isuzu D‑Max Dakar – rajdowy pick-up z Australii
Isuzu D-Max zbudowany na Dakar 2013 ma być równie wytrzymały jak samochód oparty na modelu poprzedniej generacji, który w edycji 2009 był najwyżej sklasyfikowanym pick-upem z dieslem.
21.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Isuzu D-Max zbudowany na Dakar 2013 ma być równie wytrzymały jak samochód oparty na modelu poprzedniej generacji, który w edycji 2009 był najwyżej sklasyfikowanym pick-upem z dieslem.
D-Max Dakar został skonstruowany przez australijski Isuzu Motorsports International Off-Road Race Team. Za kierownicą pojazdu zasiądzie Bruce Garland, którego będzie pilotował Harry Suzuki, będący równocześnie szefem zespołu.
Samochód został przygotowany według specyfikacji kategorii T2, czyli aut seryjnych poddanych niezbyt licznym modyfikacjom. Isuzu D-Max Dakar powstało na bazie wersji 4x4 Double-Cab, czyli z podwójną kabiną.
Do napędu służy 3-litrowy silnik Diesla, który rozwija moc 245 KM (przy 4800 obr./min). Maksymalny moment obrotowy wysokoprężnej jednostki wynosi 589 Nm (przy 2000 obr./min). Motor jest sprzężony z sekwencyjną, 5-biegową skrzynią Hollinger. W Isuzu zamontowano rajdowe sprzęgło Xtreme.
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w warunkach terenowych w 7 s. Może rozwinąć maksymalną prędkość 190 km/h. Podwozie jest chronione 8-milimetrowymi płytami z aluminium. Bak zmieści 320 l oleju napędowego. D-Max jeździ na 16-calowych felgach ROH Trojan z oponami Toyo Open Country M/T-R. Isuzu waży 2300 kg.