Hybrydowe Corolle dla firmy E.ON Foton. Specjaliści od odnawialnej energii wybrali Toyotę

Duży gracz na polskim rynku odnawialnej energii, E.ON Foton, wymienia flotę swoich pojazdów. Pracownicy firmy będą korzystać z 200 hybrydowych Corolli. W tym wyborze nie ma przypadku.

Hybrydowe Corolle dla firmy E.ON Foton. Specjaliści od odnawialnej energii wybrali Toyotę
Źródło zdjęć: © Materiał partnera
Tomasz Budzik

28.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła, magazyny energii, staje ładowania i klimatyzatory – to główne pola, na których działa firma E.ON Foton. W tej branży liczy się innowacyjność, fachowość oraz solidność. Teraz odzwierciedleniem tych cech będzie flota przedsiębiorstwa. Firma E.ON Foton właśnie wymienia swoje dotychczasowe pojazdy o konwencjonalnym napędzie na nowe. Wybór padł na Toyotę Corollę w wersji hybrydowej. Do zamówionych wcześniej pojazdów teraz dołączy 120 aut. Razem firma będzie dysponować liczbą blisko 200 takich samochodów. Co wpłynęło na tę decyzję? Powodów jest kilka.

Obraz
© Materiał partnera

„Wymiana samochodów benzynowych na hybrydowe Toyoty wpisuje się w strategię grupy E.ON dążenia do neutralności klimatycznej i środowiskowej”, powiedział Michał Skorupa, CEO firmy E.ON Foton. Skoro tak, to dlaczego firma nie zdecydowała się na auta w pełni elektryczne? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Pracownicy firmy E.ON Foton miesięcznie biorą udział w około 9 tys. spotkań z klientami i dokonują montażu tysiąca instalacji fotowoltaicznych. Codziennie samochody firmy przejeżdżają łącznie kilka tysięcy kilometrów. Auta w każdej chwili muszą być gotowe, by ruszyć w trasę i pokonać ją bez zwłoki.

A gdzie ekologiczny efekt w przypadku klasycznych hybryd? Ten jest niezaprzeczalny. Silnik elektryczny wspiera lub zastępuje motor spalinowy wtedy, gdy jego praca jest najmniej efektywna. W eksploatacji miejskiej najnowsza generacja hybryd Toyoty potrafi jechać wyłącznie dzięki napędowi elektrycznemu nawet przez 70 proc. czasu podróży. Ma to przełożenie na mniejszą ilość spalonego paliwa i obniżoną emisję. W 2020 niezależna organizacja Green NCAP, zajmująca się sprawdzaniem wpływu eksploatacji pojazdów na powietrze i klimat, a także ich ekonomiczności, wzięła „na warsztat” Toyotę C-HR z hybrydowym napędem wykorzystującym jednostkę spalinową o pojemności 1,8 l – takim, w jaki wyposażyć można również Corollę. Był to najwyżej oceniony w 2020 r. przez Green NCAP samochód bez wtyczki.

Obraz
© Materiał partnera

Firma E.ON Foton zdecydowała się na Corollę Hybrid z silnikiem o pojemności 1,8 l, mocy 122 KM i średnim spalaniu na poziomie 4,4 l/100 km. również z innego powodu. Toyota ma niemal ćwierć wieku doświadczenia z takim napędem. Oznacza to również tyle samo lat doświadczeń klientów, a ci wystawili hybrydom Toyoty doskonałe świadectwo. Japońskiego producenta od lat uważa się za ścisłą czołówkę niezawodnych marek, a hybrydy zajmują w niej miejsce szczególne. Nie jest przypadkiem fakt, że coraz więcej polskich taksówkarzy przesiada się na hybrydy Toyoty, a na zachodzie Europy ten proces trwa już od lat. Pewność i bezawaryjność są dla firm posiadających flotę pojazdów równie ważne jak rachunek ekonomiczny.

Jak zauważył Błażek Fiecek, wiceprees firmy E.ON Foton, duże znaczenie dla wyboru Corolli miała również cena aut. W ciągu ostatnich dziesięciu lat klasyczne hybrydy wyraźnie staniały w stosunku do aut o konwencjonalnym napędzie. Wbrew wyobrażeniom części zmotoryzowanych nie trzeba płacić za nie jak za zboże. W zamian - oprócz oszczędności na paliwie i niezawodności - otrzymuje się również dobre wyposażenie. Przede wszystkim chodzi o pakiet Toyota Safety Sense, łączący w sobie funkcjonalność sześciu systemów, w tym adaptacyjnego tempomatu, który może dostosować prędkość do wskazań znaków drogowych, układu zapobiegającemu zderzeniom czołowym czy potrąceniom.

W autach wybranych przez firmę E.ON Foton znalazły się również inne udogodnienia. Kamera cofania, dwustrefowa klimatyzacja czy system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem o przekątnej 8 cali, łącznością Bluetooth, a także Android Auto oraz Apple CarPlay to tylko niektóre z nich. Warto wspomnieć też o obszytej skórą, przyjemnej w dotyku kierownicy, światłach do jazdy dziennej i światłach przeciwmgielnych w technologii LED.

Jak deklaruje firma E.ON Foton, w przyszłości jej flota będzie całkowicie bezemisyjna. Teraz przedsiębiorstwo wybrało jednak rozwiązanie, które chroni środowisko, obniża koszty, zwiększa niezawodność, a jednocześnie jest efektywne na dzisiejszym etapie rozwoju elektromobilności. Firma postawiła na Toyotę Corollę Hybrid.

Komentarze (0)