Horch powróci? Audi chce wskrzesić luksusową markę, by konkurować z Maybachem
Mercedes ma Maybacha, a Audi ma... Audi. Niebawem jednak może się to zmienić. Firma z Ingolstadt rozważa bowiem powtórzenie zabiegu, który wypalił w przypadku największego konkurenta i podobnie jak on, sięgnie po przedwojenną legendę.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Horch to niemiecki producent samochodów luksusowych, który istniał w latach 1901-1945. W swoich czasach stanowił absolutną ekstraklasę światowej motoryzacji. Według "Automotive News" Audi zamierza wykorzystać tę legendarną markę, do oznaczania swoich najbardziej luksusowych modeli. Dokładnie tak, jak robi to Mercedes w przypadku Maybacha.
Tym bardziej, że powiązania Horcha i Audi są bardzo silne. August Horch, który w 1901 roku założył firmę sygnowaną swoim nazwiskiem, w 1909 roku opuścił ją i stworzył Audi. To wystarczające tło do tego, by dziś bez obaw wykorzystywać dorobek Horcha w najnowszych modelach z Ingolstadt, z dumą prezentując limitowane, ekskluzywne edycje, wyróżniające się wykończeniem i wyposażeniem tylko dla wybranych.
Pierwszym (na razie nie wiadomo, czy nie ostatnim) modelem, który ma reprezentowań linię Horch, będzie Audi A8, a różnice w stosunku do seryjnego auta, będą podobne, co w przypadku Maybacha i standardowego Mercedesa Klasy S. Poza wyjątkowym wykończeniem i wyposażeniem można więc spodziewać się odpowiednich oznaczeń, innych felg i lakierów nadwozia, wyłącznie najmocniejszego silnika i zwiększonego rozstawu osi.
Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy Audi planuje wystartować z Horchem. Nie zdziwimy się jednak, jeśli nastąpi to za około 3 lata, przy okazji liftingu obecnej generacji A8. Trudno też powiedzieć ze stuprocentową pewnością, czy logo wyjątkowej marki zagości wyłącznie na topowych limuzynach, czy tak jak w Mercedesie, także na luksusowych SUV-ach. Z pewnością jeszcze wrócimy do tego tematu, gdy Audi postanowi przedstawić szersze plany.