Honda Small RS Concept to zapowiedź autka, które raczej nie trafi do Europy. A powinno

Świat potrzebuje małych hot hatchów. To po prostu fakt. Podczas międzynarodowych targów samochodowych w Indonezji Honda pokazała zapowiedź takiego modelu, ale raczej nie ma co liczyć, że pojawi się na naszych drogach.

Duże felgi, wlot powietrza na masce, odważny bodykit, a pod maską... ekonomiczny silnik.
Duże felgi, wlot powietrza na masce, odważny bodykit, a pod maską... ekonomiczny silnik.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Honda
Michał Zieliński

20.04.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nim przejdziemy do głównego zainteresowanego, trzeba wyjaśnić jedną rzecz. Tak, w Indonezji są organizowane międzynarodowe targi samochodowe. Pierwsza wystawa odbyła się w 1986 roku i jeśli dobrze liczę, obecnie odbywa się pod czwartą nazwą. Tegoroczna edycja rozpoczęła się 19 kwietnia 2018 roku i zdecydowanie najciekawszą premierą tam jest właśnie Honda Small RS Concept.

Jakie to jest szalone!
Jakie to jest szalone!© Fot. Materiały prasowe/Honda

Spójrzcie tylko na ten wóz! Wygląda jak miniaturowy Civic Type R, ale pozbawiony wszystkich przesadzonych akcentów. Trójkątne końcówki wydechu przywodzą na myśl dawne kompakty Hondy, a pięciodrzwiowe nadwozie zdaje się być bardzo praktyczne. Gdyby Honda wprowadziła ten model do sprzedaży, Volkswagen up! GTI i Renault Twingo GT miałyby naprawdę poważnego konkurenta.

Introducing Honda Small RS Concept

Teoretycznie szanse, że auto pojawi się w salonach, są dosyć spore. Podczas przemowy otwierającej widzowie usłyszeli, że Small RS Concept to wizja Hondy, jak powinny wyglądać małe sportowe samochody. Nic więc nie powinno stać na przeszkodzie, by model trafił do produkcji. Im dłużej jednak przyglądam się zdjęciom z targów, tym więcej widzę powiązań z niedostępnym u nas Brio niż ciut większym Jazzem.

Pięciodrzwiowe nadwozie byłoby praktyczne.
Pięciodrzwiowe nadwozie byłoby praktyczne.© Fot. Materiały prasowe/Honda
Tył jest zdecydowanie spokojniejszy niż w Civiku.
Tył jest zdecydowanie spokojniejszy niż w Civiku.© Fot. Materiały prasowe/Honda
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)