Honda Civic z centralnie umieszczonym V6. Właściciel wymyślił genialną historię
Scena tuningowa Hondy Civic jest naprawdę potężna. Wszystko dzięki olbrzymiej kreatywności właścicieli nie tylko z Japonii, ale i Stanów Zjednoczonych. Nikt jednak nie zdecydował się na to, co Andy Barcheck.
30.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trzecia generacja Hondy Civic Barchecka zainspirowana jest europejskim wynalazkiem znanym jako Renault 5 Turbo. Andy na co dzień buduje hot rody, ale europejsko-japoński miks wyszedł mu nadzwyczaj dobrze. Zwłaszcza, że silnik znajduje się za kierowcą.
Tak, ten Civic ma jednostkę umieszczoną centralnie. Najpierw znalazł się tam motor V6 o pojemności 2,5 litra z Acury (komórki Hondy robiącej auta z nieco wyższej półki). Nie obyło się bez wycinania podłogi i tworzeniu ramy od zera. Bak paliwa i chłodzenie przeniesiono do przodu, zamontowano też hamulce z Corvetty.
Civic sprawdził się na rozmaitych eventach autocrossowych, lecz w końcu musiał zmienić właściciela. Po kilku transakcjach trafił do obecnego kierowcy, który utrzymuje go w rewelacyjnej kondycji. Zmienił się jednak silnik, na 3,2 V6 z Acury CL Type-S, ale cały proces modyfikacji nadal nadzorował Andy. Twórca stwierdził, że dodatkowe 100 koni jest tym, czego to auto potrzebowało.
Along For The Ride | Episode 1: Custom Hondura
Korzystając z tego, że auto jest wyjątkowe, Barcheck opowiadał zainteresowanym, że to prototyp wyprodukowany przez Hondę. Japończycy mieli tak poważnie brać pod uwagę start w rajdowej grupie B, że stworzyli dwa egzemplarze – jeden miał trafić do centrali. Drugi wyjechał na drogi.
Szkoda, że to tylko żart.