General Motors ma nowe logo. To historyczna zmiana
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków w świecie motoryzacji przestał istnieć. Dotychczasowe logo General Motors, stosowane od 1964 roku, doczekało się nowej odsłony. Symbolizuje zmiany zachodzące w koncernie i uosabia cele na przyszłość.
11.01.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Proste, białe litery GM na niebieskim tle ozdobione wyłącznie podkreślnikiem były znakiem rozpoznawczym General Motors od 1964 roku. Teraz, 57 lat później ustąpiły miejsca małym odpowiednikom o bardziej obłych kształtach. Zrezygnowano z bieli na rzecz błękitu i czerni - różnice są widoczne na pierwszy rzut oka.
Jak nietrudno się domyślić, za nowym znakiem towarowym kryje się głębsza historia. Amerykanie chcą w ten sposób zaznaczyć nowy rozdział w historii koncernu, który teraz zamierza skupić się nowych pokoleniach klientów i rozwoju elektromobilności.
"W historii są chwile, gdy wszystko się zmienia. Kamienie milowe. Jednym z nich jest masowa adaptacja pojazdów z napędem elektrycznym. Dysponujemy możliwościami pozwalającymi spopularyzować auta elektryczne. Nowa tożsamość marki ma być tego środkiem i wyrazem" - powiedziała Deborah Wahl, dyrektor marketingu General Motors.
Hummer EV i Cadillaq Lyriq będą pierwszymi propozycjami koncernu pozwalającymi zastosować wspomnianą strategię na szeroką skalę. Niewykluczone, że nowe logo zadebiutuje właśnie w tych pojazdach. Amerykanie nie ukrywają, że powodem zmiany była też postępująca cyfryzacja mediów. Dołożono wszelkich starań, by znak był bardziej czytelny i rozpoznawalny w wirtualnych środkach przekazu.
Wprowadzeniu nowego znaku towarowego towarzyszyć będzie uruchomienie przeprojektowanej strony internetowej GM.com, zawierającej nie tylko obecną ofertę koncernu, ale i informacje dotyczące tematyki bezpieczeństwa, elektryfikacji i ekologii.