Firma Xenatec w likwidacji - koniec Maybacha 57S Coupe
Ponad rok temu firma Xenatec ujawniła pierwsze zdjęcia swojego flagowego produktu - Maybacha 57S w wersji coupe. Dzisiaj z przykrością informujemy, Xenatec znajduje się obecnie w fazie likwidacji i najprawdopodobniej czeka ją rychłe bankructwo. Czy to koniec Maybacha 57S Cruiserio Coupe?
08.11.2011 | aktual.: 12.10.2022 12:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ponad rok temu firma Xenatec ujawniła pierwsze zdjęcia swojego flagowego produktu - Maybacha 57S w wersji coupe. Dzisiaj z przykrością informujemy, Xenatec znajduje się obecnie w fazie likwidacji i najprawdopodobniej czeka ją rychłe bankructwo. Czy to koniec Maybacha 57S Cruiserio Coupe?
Wszystko wskazuje na to, że tak. Pod koniec grudnia ubiegłego roku informowaliśmy, że pierwszy egzemplarz tego ogromnego i luksusowego coupé trafił do sprzedaży za 715 000 euro. Pierwotne plany zakładały produkcję i sprzedaż około 100 pojazdów. Każdy (poza pierwszym egzemplarzem) miał kosztować 675 000 euro. Okazuje się, że zapotrzebowanie na tak ekskluzywne i drogie samochody wcale nie jest tak duże.
Do dzisiaj sprzedano bowiem zaledwie 8 egzemplarzy, a kolejne 3 znajdują się jeszcze w fazie produkcji. Jednak nie wiadomo, czy pojazdy te zostaną w ogóle dokończone, ponieważ większość pracowników odeszła po ogłoszeniu likwidacji, a tym, którzy zostali, rozwiązano kontrakty.
Jaka jest przyczyna takiego stanu? Otóż wymienia się trzy czynniki: złe zarządzanie, problemy z dostawami i bardzo wysokie koszty produkcji. Jeżeli do końca listopada nie znajdzie się inwestor, który zdecyduje się wykupić firmę, Xenatec zbankrutuje i przestanie istnieć.
Źródło: GT Spirit