Fiat Tipo w Euro NCAP - cztery gwiazdki w drugim podejściu
O tym jak ważne są systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego w najnowszych badaniach Euro NCAP wiemy od dawna, porównując wyniki z choćby indyjskimi testami Global NCAP. Niedawno wpadkę zaliczyła Toyota z modelem Hilux, teraz podobną miał Fiat Tipo Hatchback.
27.10.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota Hilux i Suzuki Baleno to niedawne ofiary nowych kryteriów oceny bezpieczeństwa przez organizację EuroNCAP, choć nie na tyle nowych, by się do tego nie przygotować. Braki w wyposażeniu mogą kosztować gwiazdkę. Wspomniane samochody dostały po trzy, po czym producenci przygotowali wersje uzupełnione o tzw. Safety Pack. Pozwalają na to nowe standardy pozwalające producentom badać auta na różnym poziomie wyposażenia.
Podwójną próbę przeszła również Kia Niro, która najpierw otrzymała cztery gwiazdki, ale Koreańczycy nie byli zadowoleni i uzupełnili wyposażenie, które dało dodatkową gwiazdkę.
To samo spotkało Fiata. Trzy gwiazdki przyznano wciąż świeżemu na rynku produktowi przez pewne braki w systemach bezpieczeństwa czynnego i biernego. Auto oceniono dość wysoko w kategorii ochrony pasażerów i nieźle w ochronie dzieci oraz pieszych. Jednak tylko 25 proc. punktów za asystentów bezpieczeństwa wpłynęło na wynik ogólny w postaci trzech gwiazdek.
Dopiero dodanie paczki bezpieczeństwa spowodowało przyznanie oceny 57 proc. i jednej dodatkowej gwiazdki. W paczce znalazł się hamulec antykolizyjny oraz asystent rozpoznawania znaków drogowych ograniczających prędkość dopuszczalną. To niewiele jak na jedną gwiazdkę. Czy to aby nie przesada?
Fiat Tipo (standard)
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 60 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 25 proc.
Fiat Tipo (pakiet bezpieczeństwa)
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 60 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 57 proc.