Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa to włoskie auto sportowe produkowane w latach 1984-1996. Auto zastąpiło produkowany przez dwadzieścia lat model Berlinetta Boxer.

  • Ferrari Testarossa to włoskie auto sportowe produkowane w latach 1984-1996
  • Silnik Testarossy o pojemności 5l skrywał pod maską 390 KM
  • W USA Testarossa stała się symbolem luksusu i bogactwa
  • Znalezienie włoskiego supersamochodu na rynku wtórnym może okazać się niezwykle trudne. Za Ferrari Testarossę z końcowych lat produkcji zapłacimy około 500 000 zł
  • Kabina Ferrari Testarossy była przestronna i luksusowa
[1/5] Ferrari Testarossa to włoskie auto sportowe produkowane w latach 1984-1996Źródło zdjęć: © en.wheelsage.org/Rustam

Ferrari Testarossa – informacje ogólne

Nowe auto zaprezentowane w Paryżu w 1984 roku wyróżniało się spektakularnym wyglądem i innowacyjnymi rozwiązaniami. Nazwa modelu przetłumaczona na polski znaczy "czerwona głowa". Testarossa odniosła duży sukces sprzedając się w ponad 7 tysiącach egzemplarzy. Włoski supersamochód zaprojektowano z myślą o poruszaniu się nie tylko po torze, ale również po normalnych drogach. Tego typu działanie doprowadziło do sukcesu wzmacniając pozycję Ferrari na ogólnoświatowym rynku.

Ferrari Testarossa w porównaniu do swojego poprzednika miała lepszy system chłodzenia. Chłodnicę z przodu auta przeniesiono przed tylne koła, co zapobiegło nadmiernemu nagrzewaniu się kabiny. Auto było również lżejsze od Berlinetty, co wpłynęło na lepsze osiągi i prowadzenie. Nowoczesny i agresywny wygląd model zawdzięczał szerokiemu podwoziu, które zostało dodatkowo usztywnione. Testarossa otrzymała nową pokrywę silnika, udoskonalone sprzęgło, skrzynię biegów oraz hamulce.

Samochód cieszył się dużym powodzeniem w USA, gdzie Testarossa była symbolem luksusu. Pojazd można było spotkać w wielu produkcjach filmowych takich jak "Wilk z Wallstreet", "Black Rain" lub grach komputerowych z serii GTA.

Ferrari Testarossa – dane techniczne

Sercem Testarossy był 5-litrowy, 12-cylindrowy silnik z czterema wałkami rozrządu. Jego moc wynosiła 390 KM, natomiast wersja F512 TR była jeszcze mocniejsza skrywając pod maską 420 KM. Tak dobre osiągi zapewniały Ferrari czołową pozycję na rynku supersamochodów. Testarossa była jednym z najszybszych aut świata wprowadzonych do produkcji seryjnej. Samochód posiadał 5-biegową, manualną skrzynię biegów oraz tylny napęd.

Kabina Ferrari Testarossy w porównaniu do poprzednika była bardziej przestronna i lepiej wentylowana za sprawą nawiewników umieszczonych na masce. Wnętrze było luksusowe, wyposażone w skórzane fotele i schludną deskę rozdzielczą.

Znalezienie tego modelu na rynku aut używanych jest niezwykle trudne, a samochód mimo upływu lat trzyma bardzo wysoką cenę. Cena Ferrari Testarossy z końcowych lat produkcji wynosi około 500 000 zł.

Nasze ulubione dziury z boku auta [przegląd redakcji #23]
Zapisz na później