Ferrari dostanie specjalne wyświetlacze Samsunga. To początek dużej współpracy
Ekrany i wyświetlacze na dobre przejęły klasyczne kokpity. To duża szansa dla producentów elektroniki użytkowej, którzy jeszcze mocniej mogą przeniknąć do świata motoryzacji. Przykładem jest Samsung, który nawiązał współpracę z Ferrari.
12.04.2023 | aktual.: 14.04.2023 15:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Koreański koncern niejednokrotnie prezentował cyfrowe rozwiązania dla aut przyszłości. Przykładem jest choćby koncepcyjny Digital Cockpit pokazany na targach CES. Firma stopniowo przechodzi od słów do czynów, zaczynając od razu z najwyższej półki.
Mowa o mariażu z Ferrari potwierdzonym niedawno przez samego szefa marki, jakim jest Benedetto Vigna. W komunikacie prasowym czytamy, że Samsung stworzy "dedykowaną technologię wyświetlaczy dla kolejnej generacji aut Ferrari".
Decyzja pokrywa się z wcześniejszymi zapowiedziami, w których Vigna przyznawał, że Ferrari skupi się na rozwoju cyfryzacji i elektromobilności, z wykorzystaniem mniej kluczowych elementów pochodzących od zewnętrznych dostawców.
Samsung zamierza zainwestować ponad 3 mld dolarów w rozwój i produkcję paneli OLED w Asan, w Południowej Korei. Część z nich trafi zapewne do aut z Maranello.