Ferrari 488 Pista Novitec - poprawiony ideał
488 Pista jest jednym z najszybszych i najmocniejszych modeli Ferrari w historii. Mogłoby się wydawać, że jest to kompletne dzieło, które nie wymaga najmniejszych poprawek. Nigdy jednak nie jest tak, żeby nie mogło być lepiej.
26.08.2019 | aktual.: 24.03.2023 16:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z powyższego założenia wyszli specjaliści z niemieckiej firmy Novitec, którzy zajęli się nie tylko wyglądem, ale i napędem Pisty. W ten sposób powstał samochód niemal idealny, który prezentuje się świetnie i szokuje osiągami.
Pod maską modelu 488 Pista pracuje najmocniejsze, seryjnie produkowane V8 w historii marki z Maranello. 3,9-litrowy, doładowany motor generuje imponujące 720 KM mocy i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przy masie własnej na poziomie 1385 kg przekłada się na imponujące czasy przyspieszeń. Mogłoby się wydawać, że jednostka pracująca w tym modelu jest już dość wyżyłowana. Mimo to niemiecki tuner zdołał jeszcze coś z niej wycisnąć.
Dokładnie 82 KM oraz 128 Nm. Oznacza to, że Ferrari 488 Pista Novitec generuje 802 KM mocy i 898 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak uzyskano takie wyniki? Standardowy układ wydechowy ustąpił miejsca odpowiednikowi ze stali nierdzewnej, wykonanemu w technologii Inconel - wykorzystuje się ją także w wydechach bolidów F1. Oczywiście nie obyło się też bez odpowiedniego zestrojenia jednostki.
Włoskie superauto po niemieckim tuningu osiąga pierwszą setkę w zaledwie 2,7 sekundy i rozpędza się do imponujących 345 km/h. Jest więc delikatnie szybsze niż seria. Co więcej, przedstawiciele Novitec obiecują też lepszą reakcję na gaz. A na tym nie koniec - tuner popracował również nad wyglądem oraz aerodynamiką.
Nowy, przedni splitter, zmodyfikowany dyfuzor, osłony lusterek, czy tylnych lamp to dodatki wykonane z czystego włókna węglowego, wpływające nie tylko na wygląd, ale i docisk nadwozia. Klienci mogą też liczyć na wspaniałe, złote felgi Vossen o średnicy 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Obuto je w sportowe opony Pirelli P Zero. Koła szczelnie wypełniają nadkola, dzięki mniejszemu prześwitowi - zawieszenie zostało bowiem obniżone o 30 mm.
Bez wątpienia jest to kompletny projekt, który powinien przypaść do gustu wszystkim posiadaczom Ferrari 488 Pista, pragnącym czegoś więcej niż to, co seryjnie oferuje fabryka w Maranello. Wysmakowane, wyjątkowe i szybkie auto - niemiecki tuner znów wykonał kawał dobrej roboty.