488 Pista to trzecie najszybsze Ferrari w historii. Ma też niesamowite V8 pod maską

Nowość ze stajni z Maranello ma pod maską najmocniejsze V8 w historii marki i jest duchowym następcą specjalnych wersji lekkich modeli z silnikiem umieszczonym centralnie. Poznajcie Ferrari 488 Pista.

Tak mocnego V8 pod maską ferrari jeszcze nie było. To trzeci najszybszy model w historii.
Tak mocnego V8 pod maską ferrari jeszcze nie było. To trzeci najszybszy model w historii.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

07.03.2018 | aktual.: 01.10.2022 19:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Poprzednicy to Ferrari 458 Speciale, Ferrari 430 Scuderia i Ferrari 360 Challenge Stradale. Lekkie, torowe maszyny z silnikiem V8 umieszczonym centralnie, oczywiście dopuszczone do ruchu. Gdyby szukać im konkurentów, to byłyby to kolejne generacje Porsche 911 GT3. Tyle tylko, że włoski producent potrafi dodać coś ekstra do nazwy. Tym razem Pista, co po włosku oznacza tor. Wszystko się zgadza.

Liczby? V8, 3,9 l, 720 KM i 770 Nm
Liczby? V8, 3,9 l, 720 KM i 770 Nm© fot. mat. prasowe

Pod pokrywą, a za fotelami kierowcy i pasażera umieszczono silnik 3,9 o mocy 720 KM z turbodoładowaniem. To najmocniejsze V8 jakie kiedykolwiek zainstalowano w samochodzie tej marki. Ma o 50 KM więcej niż model 488 GTB, co pozwala mu rozpędzić auto do setki w czasie 2,85 s. 200 km/h osiągnie po 7,6 s. Prędkość maksymalna to 340 km/h.

Maksymalny moment obrotowy 770 Nm daje niesamowitą elastyczność ważącemu tylko 1385 kg Ferrari. Producent deklaruje, że wyższe parametry uzyskano dzięki 50 proc. nowych elementów względem standardowego modelu GTB.

Uwagę zwraca mocno rozbudowana aerodynamika. Ferrari nie polega na spojlerach.
Uwagę zwraca mocno rozbudowana aerodynamika. Ferrari nie polega na spojlerach.© fot. mat. prasowe

Tymczasem aerodynamika nadwozia jest wydajniejsza o 20 proc. Karoseria i jej elementy zostały zaprojektowane z myślą o lepszym chłodzeniu silnika i skrzyni biegów, a jednocześnie w taki sposób, by nie wpływać negatywnie na opór powietrza. Pogorszył się tylko o 2 proc. Choć skrzydło tylne jest o 30 mm wyższe i 40 mm dłuższe od tego z 488 GTB, to jednak inżynierowie Ferrari wciąż bardziej polegają na efekcie przyssania do nawierzchni niż na docisku pochodzącym ze spojlerów.

Pista już potwierdziła swoją klasę na torze testowym Fiorano, gdzie każde Ferrari przechodzi próbę ostateczną. Wykręciła czas 1:21,5, czyli o 1,5 s lepszy od 488 GTB, co daje jej trzecie miejsce w historii marki. Jest wolniejsza od drugiego Ferrari F12 TDF o 0,5 s i o 1,8 s od absolutnego rekordzisty LaFerrari.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Źródło artykułu:WP Autokult
Ferrarisegment scoupé
Komentarze (9)