Kierowcy czekali od lat. Jedna z najważniejszych dróg w Polsce
Niebawem podróż pomiędzy Krakowem i Warszawą znacznie przyspieszy. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przed końcem 2024 r. trasa S7 będzie łączyła granice tych dwóch miast.
12.06.2024 | aktual.: 12.06.2024 13:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak informuje GDDKiA, drogowcy kończą budowę dwóch brakujących odcinków na południowej trasie S7. Chodzi o fragmenty między Miechowem i Szczepanowicami oraz między węzłem Widoma i granicą Krakowa. Aktualnie S7 prowadzi nieprzerwanie od granicy Warszawy do Miechowa na północy Małopolski. W tym miejscu kierowcy muszą zjechać na drogę krajową nr 7, by po pokonaniu nią kilkunastu kilometrów ponownie wjechać na S7, która dostępna jest na odcinku pomiędzy węzłami Widoma i Szczepanowice.
Teraz trwa budowa mierzącego 5,3 km odcinka trasy między Miechowem a Szczepanowicami – zaawansowanie inwestycji jest określane na prawie 90 proc., a jej otwarcie powinno nastąpić w sierpniu 2024 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Odcinek połączy dwie już istniejące części tej trasy, dzięki czemu w Małopolsce na północ od Krakowa kierowcy będą mogli korzystać z 37 km ekspresówki. Podróżni będą mieli do dyspozycji wygodną, dwujezdniową drogę z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku" – powiedział Polskiej Agencji Prasowej Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Do ukończenia ekspresowego połączenia stolicy i Krakowa trzeba oddać dwa odcinki S7. Pierwszy – pomiędzy Widomą i Mistrzejowicami – ma długość 11,2 km. Ma zostać oddany do ruchu pod koniec 2024 r. i zostanie połączony zjazdem z powstającą drogą ekspresową S52 – Północną Obwodnicą Krakowa. Aktualnie zaawansowanie budowy wynosi 81 proc.
Od węzła Mistrzejowice trasa S7 biegnie w kierunku Nowej Huty. Odcinek o długości 7,1 km jest skomplikowany technologicznie ze względu na przebieg w mocno zurbanizowanej przestrzeni. Budowa jest zaawansowana w 44 proc., ale ma być zakończona w 2024 r. Wyjątkiem będzie węzeł Mistrzejowice, który zostanie oddany kierowcom w 2025 r.