Ekspresówka do granicy. Wykonawcy znów walczą o kontrakty
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponownie rozpatruje oferty wykonawców dla trzech odcinków trasy S17 w woj. lubelskim. Chodzi o brakujące odcinki na trasie z Warszawy do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem.
13.04.2024 07:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podróż ze stolicy do Lublina jest wygodna dzięki istnieniu drogi ekspresowej S17. Trasa urywa się jednak za drugim z tych miast. Właśnie na tych brakujących odcinkach GDDKiA ponownie wyłonić musi wykonawców. W lutym, po odwołaniu oferentów, Krajowa Izba Odwoławcza nakazała GDDKiA unieważnienie postępowania na realizację odcinków Piaski-Łopiennik i Krasnystaw-Izbica. W przypadku odcinka Izbica-Zamość Sitaniec GDDKiA sama podjęła decyzję o powtórzeniu wyboru wykonawcy.
Jak informuje Polska Agencja Prasowa, wykonawcy odcinków Zamość Wschód-Zamość Południe, Zamość Południe-Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski-Hrebenne oczekują na wydanie przez wojewodę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Na odcinku Łopiennik-Krasnystaw trwają prace przygotowawcze po uzyskaniu decyzji środowiskowej z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Procedura środowiskowa dla odcinka Zamość Sitaniec-Zamość Wschód jest w toku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W sumie projektowanie i budowę ekspresówki podzielono na 10 odcinków, z czego ostatnim będzie 2-kilometrowy fragment łączący S17 z planowanym terminalem odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska. Tu dwa przetargi zakończyły się fiaskiem ze względu na przekroczenie w ofertach założonego budżetu inwestycji. GDDKiA planuje trzecie postępowanie.
Droga ekspresowa S17 z Piask pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem będzie liczyć w sumie ok. 125 km.