Silnik na nietypowe paliwo. Japończycy pokazali nową technologię

Australijscy inżynierowie Toyoty opracowali prototyp auta dostawczego z wodorowym silnikiem spalinowym. Benzynowa jednostka V6 z Land Cruisera została przystosowana do zasilania sprężonym wodorem.

Toyota Hydrogen HiAce Prototype
Toyota Hydrogen HiAce Prototype
Źródło zdjęć: © WP | Toyota

17.02.2024 | aktual.: 18.02.2024 11:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Toyota jest liderem rozwoju technologii wodorowych, które w przyszłości będą miały szerokie zastosowanie w różnych sektorach motoryzacji i gospodarki. Marka od dekad rozwija napędy na wodorowe ogniwa paliwowe, dążąc do bezemisyjnej, zrównoważonej mobilności.

W Australii inżynierowie Toyoty opracowali prototyp Toyoty Hydrogen HiAce, która jest napędzana silnikiem spalinowym V6 zasilanym wodorem, a moment obrotowy jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem dziesięciobiegowej przekładni automatycznej. To jednostka napędowa, która pochodzi z Land Cruisera 300, a w wodorowej wersji ma moc 163 KM (120 kW) i 354 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Toyota Hydrogen HiAce posiada silnik V6
Toyota Hydrogen HiAce posiada silnik V6© WP | Toyota

W prototypowym egzemplarzu HiAce silnik został zmodyfikowany do zasilania sprężonym wodorem, wykorzystując nowatorski system bezpośredniego wtrysku. Wodorowy układ napędowy zapewnia niemal zerową emisję CO2, a proces zapłonu wodoru w silniku wytwarza niewielkie ilości tlenków azotu (NOx), co umożliwiło spełnienie norm emisji Euro 6.

Toyota Hydrogen HiAce Prototype
Toyota Hydrogen HiAce Prototype© WP | Toyota

Podobnie jak w Toyocie Mirai drugiej generacji, wodór w modelu HiAce jest magazynowany w trzech zbiornikach umieszczonych pod podłogą pojazdu, dzięki czemu zastosowanie tego napędu nie wpływa w żaden sposób na jego właściwości przewozowe i transportowe. Toyota HiAce występuje w 12-miejscowej wersji osobowej oraz jako auto dostawcze.

Komentarze (32)