Dyrektor Continentala wprost: kupujcie opony teraz, bo nadchodzą kolejne podwyżki

Szykuje się wzrost cen opon. Podczas konferencji poświęconej wynikom sprzedaży i debiutowi nowych modeli na rynku dyrektor generalny Continental Opony Polska Dariusz Wójcik przekazał informację o nadchodzących podwyżkach.

Opony
Opony
Źródło zdjęć: © fot. autokult.pl
Marcin Łobodziński

31.03.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli ktoś planuje kupić opony, ale jeszcze stara się to odwlec w czasie, to może później żałować. Dariusz Wójcik, dyrektor generalny Continental Opony Polska, podczas prezentacji prasowej zwrócił się z ważnym przekazem. Opony drożeją i będą drożeć w tym roku nie raz. Nowy cennik Continentala (na marzec) znów zostanie zaktualizowany w maju. I nie będzie to ostatnia podwyżka.

Dotyczy to szczególnie polskiego rynku, który w 2021 r. cechował się bardzo dynamicznym wzrostem sprzedaży ogumienia (całościowo, nie tylko grupy Continentala). Popyt rośnie szybciej niż na największych rynkach europejskich. Były już sytuacje, że na niektóre opony klienci musieli czekać dwa-trzy tygodnie.

W pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku trend wzrostowy na rynku opon utrzymywał się, osiągając w ujęciu rocznym poziom 12,7 proc. w Europie, ale aż 29,4 proc. w Polsce.

  • W ostatnich miesiącach trendem, który dostrzegamy, jest znacząco większe zainteresowanie oponami klasy budżetowej. Kategoria ta rośnie wyraźnie szybciej ze względu na ograniczony import opon z Chin, na co wpływa przede wszystkim wzrost stawek za transport kontenerowy – wyjaśnia Dariusz Wójcik.

Dyrektor Continental Polska powiedział, że w najbliższej przyszłości będziemy obserwowali spadek podaży ogumienia chińskiego, ale i wzrost cen ogumienia marek europejskich. Wynika to z rosnących cen surowców, szczególnie węgla, ale także ropy i stali.

  • Niektóre surowce do produkcji opon, takie jak sadza czy kord stalowy, w części kupowane były m.in. z Rosji i Białorusi – mówi Dariusz Wójcik. - W związku z wojną w Ukrainie producenci koncentrują się na pozyskiwaniu alternatywnych dostawców w innych krajach, aby wywiązać się ze swoich zobowiązań wobec klientów. Wiąże się to ze zwiększonymi kosztami zaopatrzenia i logistyki. Należy tu podkreślić, że jeszcze przed wybuchem wojny i nałożeniem sankcji rynki surowców były bardzo ograniczone z powodu pandemii.
  • Podobnie wygląda sytuacja z logistyką – kontynuuje dyrektor Continental Polska. - Koszty transportu rosły już w czasie pandemii, a wojna dodatkowo pogorszyła sytuację. Ma to wpływ zarówno na transport komponentów do zakładów produkujących opony, jak i na dystrybucję produktów do magazynów dystrybucyjnych i do klientów. Te wszystkie czynniki wywierają dalszą, silną presję kosztową na całą branżę oponiarską – wyjaśnia.

Spodziewać się więc należy podwyżek szczególnie w segmencie opon o popularnych, niedużych rozmiarach. Tam, gdzie klienci stawiali na tanie "chińczyki", mogą być największe wzrosty.

Continental UltraContact – nowy produkt odpowiedzią na potrzeby ryku

Continental jako producent ogumienia dostrzega nowy trend w zainteresowaniach klientów, jakim jest wytrzymałość opon – zarówno na uszkodzenia, ale szczególnie na przebieg. Stąd też wdrożenie zupełnie nowego produktu tworzącego nową linię Continentala — opon o zwiększonej odporności na zużycie.

Nowy produkt Continentala o nazwie UltraContact jest oponą letnią o bardzo długiej żywotności, wytrzymałości i niskim poziomie hałasu, dostosowaną do potrzeb flot i użytkowników indywidualnych, również bardzo dobrze przystosowaną do pojazdów z napędem elektrycznym. Konstruktorzy przeprojektowali mieszankę i bieżnik, aby połączyć maksymalną żywotność z bezpieczną charakterystyką prowadzenia, niskimi oporami toczenia i niską emisją hałasu. Jak twierdzi producent, może być ona eksploatowana do 10 lat od daty produkcji.

Pomimo pewnych kompromisów, jakie należy wziąć pod uwagę, tworząc taki rodzaj opony, uzyskała ona najwyższą klasę A za drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz klasę B za opory toczenia. Pod względem emisji hałasu jest klasyfikowana jako A lub B, w zależności od rozmiaru.

UltraContact jest dostępna od wiosny 2022 roku w ponad 100 rozmiarach, produkowana na felgi o średnicy osadzenia od 14 do 20 cali, w szerokościach od 155 do 245 mm i profilu od 80 do 40 proc. W rozmiarze do szerokości 185 mm ma trzy, a od 195 mm cztery obwodowe rowki. Również w zależności od rozmiaru indeksy prędkości sięgają nawet do 300 km/h. Będzie występować także w wersji z podwyższonym indeksem nośności.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)