Dwa słowa o BMW M5 (F10) plus zdjęcie wnętrza!

Brytyjski CarMagazine niedawno opublikował ciekawy tekst na temat oczekiwanego, najmocniejszego sedana, BMW M5 (F10), czyli bawarską odpowiedź na szalenie mocne Audi RS6. Autorem jest Tim Pollard, redaktor CarMagazine.

Dwa słowa o BMW M5 (F10) plus zdjęcie wnętrza!
Michal Grygier

20.04.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Brytyjski CarMagazine niedawno opublikował ciekawy tekst na temat oczekiwanego, najmocniejszego sedana, BMW M5 (F10), czyli bawarską odpowiedź na szalenie mocne Audi RS6. Autorem jest Tim Pollard, redaktor CarMagazine.

Pierwsza i chyba najważniejsza informacja - kiedy? Otóż, nową M5-kę poznamy dopiero w  2011 roku. Niestety trzeba jeszcze trochę poczekać. Oczywiście powstanie na bazie nowej serii 5, to jest generacji oznaczonej jako F10.

Co znajdzie się pod maską? Najprawdopodobniej będzie to 4,4-litrowa jednostka napędowa V8 bi-turbo (koniec V10-ki), o mocy w okolicach 578KM. Rozpędzi najmocniejszą "beemkę" do prędkości maksymalnej na poziomie 250 km/h, ograniczonej elektronicznie. Po zdjęciu ogranicznika M5-ka nieznacznie przekroczy 300 km/h. Pierwsza setka pojawi się już po 4,4 sekundy, to jest o 0,3 sekundy szybciej niż w obecnej wersji. Silnik będzie tą samą jednostką która znajduje się w X5 M oraz X6 M, jednak po małych korektach otrzyma nieco więcej mocy.

Będzie wersja "dostawcza"? Otóż, nie. Niestety, nie tym razem. Kombi nie jest planowane. Po wywiadzie z Klausem Draegerem, oczywistością jest, że BMW musi także postarać się zmniejszyć emisję CO2 oraz zużycie paliwa. Musi jakoś dostosować M5-kę do filozofii Efficient Dynamics. Nawet najmocniejsze BMW będzie musiało się jakoś dogadać z ekologią. Planowane jest 30% zmniejszenie emisji CO2 oraz średniego spalania.

Ile w tym wszystkim prawdy? Przekonamy się już za kilka miesięcy.

Poniżej możecie także zobaczyć zdjęcia szpiegowskie wnętrza M5-ki!

Obraz

Źródło: Car

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)