Duży i szybki, czyli… Volkswagen – MR Multivan 2.0 TDI (2011)
Volkswagen Multivan to wielki, wygodny, a do tego szybki samochód, szczególnie gdy napędza go 180-konny silnik Diesla. Ale może być jeszcze szybszy, gdy trafi w ręce specjalistów MR Car Design.
11.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ten samochód pochodzi jeszcze sprzed ostatniej modernizacji i jest wyposażony w 2-litrowy, turbodoładowany silnik o zapłonie samoczynnym, który seryjnie może rozwijać moc od 80 do 180 KM w zależności od wersji.
Akurat ten konkretny egzemplarz ma najmocniejszą jednostkę, która dzięki nowemu sterownikowi i sportowemu układowi wydechowemu zyskała 28 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wzrósł z 400 do 487 Nm.
Wygląd Multivana zmienił się znacząco za sprawą spojlerów, kół i zawieszenia.
Ospojlerowanie pochodzi z renomowanej firmy ABT, a w jego skład wchodzą: przedni spojler, listwy progowe i spojler tylny. Dodatkowo tuner wstawił diodowe światła pod klosze reflektorów przednich. By dopełnić efektu wizualnego, MR Car Design zastosowało ładne, ale niepraktyczne 22-calowe felgi z oponami 265/35 R 22.
Z kolei fabryczne zawieszenie zostało zamienione na zawieszenie pneumatyczne, które można regulować w zakresie aż 100 mm. W ekstremalnie niskiej pozycji duży Volkswagen wygląda tak, jak na zdjęciach.
Czy odpowiada Wam wygląd tego Volkswagena, oceńcie sami. Mnie się wydaje, że MR Car Design trochę przegięło i mamy tutaj przerost formy nad treścią. Z tego samochodu zostawiłbym chętnie przerobioną jednostkę napędową.
Tuner nie mówi nic o cenach ani osiągach auta.
Dane techniczne
- Typ: R4, ZS
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 208 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 105,69 KM/l (seryjny – 91,46 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 487 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 22\
- Koła tylne: 22″
- Opony przednie: 265/35 R 22
- Opony tylne: 265/35 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2275 kg
- Stosunek masy do mocy: 10,94 kg/KM (seryjny – 12,64 kg/KM)
- Długość: 4892 mm
- Szerokość: 1904 mm
- Rozstaw osi: 3000 mmblock position=\inside7941/block
Źródło: carscoop