Zawsze skręcam koła. To genialny sposób na złodziei
Czytałem ostatnio artykuł na temat parkowania na skręconych kołach. Karkołomne wyjaśnienie autora dotyczyło sytuacji, kiedy dochodzi do awarii hamulca postojowego. Auto nie stoczy się tak swobodnie, jak na kołach wyprostowanych. Nie sprawdzałem skuteczności tej metody, ale ja tak parkuję z innego powodu.
19.06.2024 | aktual.: 19.06.2024 13:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zabezpieczenie samochodu przed stoczeniem się z pochyłości drogi poprzez skręcenie kół ma dla mnie tylko jeden błąd logiczny. Otóż dzieje się tak rzekomo dopiero wtedy, kiedy hamulec postojowy ulegnie awarii. Nie neguję skuteczności tej metody, natomiast nie wyobrażam sobie awarii hamulca postojowego.
Jeśli przy zaciągnięciu działa, to będzie działał. Może stracić swoją skuteczność w długim okresie, może działać coraz słabiej, ale nagła awaria hamulca to coś chyba niespotykanego.
Inną wadą tej metody parkowania rzekomo zapobiegającej stoczeniu jest to, że jeśli auto stoi pomiędzy innymi pojazdami, to staczając się na skręconych kołach może o nie zahaczyć. Co gorsza, zrobi to, kiedy kierowca po prostu zapomni zabezpieczyć pojazd, a takie rzeczy dzieją się zaskakująco często.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dlaczego ja skręcam koła?
Wbrew temu, co piszą autorzy publikacji na ten temat, ja stosuję tę metodę wyłącznie w nowszych samochodach, ale nie starych. Robię to jednak z innego powodu – zabezpieczenia kół przed kradzieżą.
Niekiedy skręcone koła utrudniają ich odkręcenie elektronarzędziem, trudniej zrobić to też klasycznym kluczem, ponieważ nie można nim w pełni obracać. Jednak najważniejsze jest tu zdejmowanie koła, kiedy jest skręcone. W niektórych autach, jak na zdjęciu otwierającym ten artykuł, może okazać się to niemożliwe, w większości przynajmniej utrudnione.
Niemniej, skręcone koła znacząco wydłużają czas potrzebny na ich zdjęcie. Co może skutecznie zniechęcić złodzieja, choć oczywiście nie daje gwarancji, że odpuści. Najważniejsze, by ograniczyć mu pole do manipulacji, czyli poza skręconymi kołami należy zostawić auto na biegu i z zaciągniętym hamulcem postojowym.