Poradniki i mechanikaDlaczego nie powinniście tankować pod korek? Będą problemy z pracą silnika

Dlaczego nie powinniście tankować pod korek? Będą problemy z pracą silnika

Pytałem mechaników, również znajomych, którzy mechanikami nie są, ale mają sporą wiedzę na temat budowy pojazdów. Długo szukałem naprawdę satysfakcjonującej odpowiedzi na pytanie: czy można tankować pod korek? Po odrzuceniu wszystkich mitów i niedomówień, teraz już wiem.

W niektórych autach tankowanie pod korek pozwala wlać kilka dodatkowych litrów paliwa.
W niektórych autach tankowanie pod korek pozwala wlać kilka dodatkowych litrów paliwa.
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

27.10.2024 | aktual.: 28.10.2024 15:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tankowanie pod korek, czyli więcej niż pozwala budowa układu paliwowego, jest możliwe. Wystarczy częściowo wyjąć dyszę pistoletu do tankowania na zewnątrz wlewu i lać powoli (jak na zdjęciu). Paliwo będzie leciało tak długo, aż zacznie się przelewać przez specjalnie wydrążony otwór (poza auto) lub po prostu wlewem, kiedy przelejemy.

Powstało wiele artykułów w internecie na temat szkodliwości takiego tankowania, ale w żadnym nie podano konkretnych powodów. Żaden z argumentów mnie nie przekonywał. Najczęściej powtarzanym był ten, mówiący o uszkodzeniu węglowego filtra par paliwa. Rzekomo zalany może przestać pełnić swoją funkcję, przez co po jakimś czasie będziemy czuć zapach paliwa w aucie. Tak może by było, gdybyśmy robili to bardzo często.

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.