Debiutuje purystyczne Porsche 911 Carrera T. Ma tylny napęd i skrzynię manualną
Purystyczne Porsche 911 Carrera T, dostępne wyłącznie ze skrzynią manualną i napędem na tył, debiutuje w najnowszym wydaniu. Będzie oferowane jako Coupe i Cabriolet.
30.10.2024 | aktual.: 30.10.2024 09:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porsche 911 Carrera T to model skoncentrowany na właściwościach jezdnych i dynamice, na podstawowym DNA marki i samego modelu. Dlatego jest lżejsze o 42 kg od zwykłej Carrery, oferowane tylko z sześciobiegowym manualem, wyposażone w tylną oś skrętną, zindywidualizowane pod klienta, który je zamawia.
Nie chodzi o osiągi
Masa pojazdu to 1478 kg, a 3-litrowy motor rozwija moc 394 KM i całość jest przenoszona wyłącznie na tylną oś. To nie jest dużo, kiedy przyjrzeć się obecnej i poprzedniej gamie 911, ale w modelu T jak Touring chodzi o czerpanie przyjemności z jazdy, a nie absolutnie najlepsze osiągi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Historycznie model ten pojawił się po raz pierwszy w 1968 roku, ale dopiero w 2017 na stałe go wskrzeszono. Jest nawet gorzej wyciszony, by kierowca mógł się napawać dźwiękiem 6-cylindrowego boksera. Dodatkowe doznania może dostarczyć funkcja międzygazu przy redukcji, zwłaszcza, że standardowe wyposażenie obejmuje sportowy układ wydechowy.
Osiągi nie powalają na kolana, ale i tak 4,5 s do 100 km/h to dobre przyspieszenie. Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Delikatnie gorszą dynamikę ma kabriolet.
Zobacz także
Podwozie dla Carrery T
Carrera T ma indywidualną konfigurację i zestrojenie układy jezdnego, dostosowaną nie tylko do innej masy, ale także charakteru auta. Zawieszenie obniżono o 10 mm i usztywniono. Układ kierowniczy ma bardziej bezpośrednie przełożenie. Dzięki tylnej osi skrętnej, która stanowi wyposażenie standardowe, Carrera T cechuje się większą zwinnością na zakrętach.
911 Carrera T otrzymała 20- i 21-calowe obręcze Carrera S z lekkiego stopu. Przednie opony mają rozmiar 245/35 ZR20, a tylne 305/30 ZR21. Standardem jest pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision.
Po czym poznasz Cerrerę T na ulicy?
Od innych, w tym zwykłych wariantów nowe 911 Carrera T różni się naklejkami ze schematem przekładni na bocznych tylnych szybach, oznaczeniami z tyłu w kontrastowym kolorze i wstawkami w grillu tylnej pokrywy. Wizytówką nowego Porsche 911 Carrera T jest aerodynamicznie zoptymalizowana krawędź spojlera z 911 Carrery GTS.
Wnętrze utrzymano w czarnej tonacji z kontrastującymi przeszyciami. Dźwignia zmiany biegów jest skrócona, a na jej końcu zamocowano gałkę z drewna orzechowego o otwartych porach. Przed dźwignią znajduje się emblemat z logo "MT", a na desce rozdzielczej po stronie pasażera umieszczono schemat przełożeń.
Specjalnie dla tego modelu przygotowano sportowe fotele z czterokierunkową regulacją pokryte materiałem Sport-Tex i wyhaftowanym na zagłówkach logo 911. Opcją są fotele adaptacyjne z 18-kierunkową regulacją lub lekkie fotele kubełkowe.
Zamówienia otwarte
Nowe Porsche 911 Carrera T można już konfigurować oraz zamawiać w polskich salonach Porsche. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł. 911 Carrera T Cabriolet kosztuje od 776 tys. zł.