Dacia Lodgy Stepway - test
Potrzebujesz samochodu przestronnego, z dużym bagażnikiem, którym w razie potrzeby pomieści siedem osób? Dacia Lodgy spełnia te kryteria, a dodatkowo ma jeden niepowtarzalny atut... niską cenę.
07.11.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Terenowy tylko z wyglądu
Pakiet stylistyczny Stepway nadaje Lodgy bojowego charakteru i sprawia, że wyróżnia się z tłumu. Uwagę przykuwa zarezerwowany wyłącznie dla tej wersji niebieski lakier "Azurite". Auto zostało wyposażone w liczne dodatki i akcenty podkreślające terenowy charakter. Na pokładzie znalazły się m.in. matowe nakładki na nadkola i drzwi z tworzywa sztucznego, srebrne osłony zderzaków, osłona silnika i relingi dachowe.
Mnóstwo przestrzeni
"Tanio" nie oznacza "źle"
"Taniość" auta zauważyć można przy pierwszym kontakcie z materiałami, których użyto. Wszystkie plastiki są twarde. Ani na desce rozdzielczej, czy nawet na podłokietnikach na drzwiach nie ma choćby grama pianki. Trzeba jednak nadmienić, że nic nie trzeszczy. Spasowanie jest na dobrym poziomie. Oszczędności widać również w wykończeniu (np. klapa bagażnika jest pokryta tapicerką tylko w środkowej części klapy, tak aby zakryć mechanizm zamka). Czujny obserwator szybko dostrzeże wiele elementów z poprzednich generacji Renault. Klamki, zegary, fotele, lewarek zmiany biegów, manetki - to wszystko już gdzieś widziałem.
Funkcjonalnie, choć są braki
Bagażnik ma 827 litrów. Fotele trzeciego rzędu niestety nie chowają się w podłodze. Można je złożyć lub wyciągnąć całkowicie. Maksymalna pojemność bagażnika to aż 2617l. Po lewej i po prawej stronie kufra umieszczono haczyki na torby z zakupami. Z lewej strony jest również mała kieszeń na drobiazgi. Narzędzia do zmiany koła pozostawiono bez żadnego przykrycia. Samo koło jest pod podłogą, ale dostęp do niego jest od zewnątrz samochodu.
Z tyłu jest trochę gorzej. Rodzinny van powinien oferować nieco więcej praktycznych rozwiązań. Brakuje stolików za przednimi fotelami. Jest tylko jeden uchwyt na napój, a kieszenie w drzwiach są za małe. Cieszy za to oddzielne oświetlenie dla drugiego rzędu oraz gniazdo zapalniczki.
Za to pasażerowie trzeciego rzędu nie będą narzekać. Producent przewidział do ich dyspozycji oddzielne oświetlenie, dwa uchwyty na kubki i dwa schowki. Są również uchylne tylne szyby.
Dla spokojnego kierowcy
Układ kierowniczy jest bardzo lekki. W mieście okazuje się to dobrym rozwiązaniem, bo ułatwia manewrowanie. Podczas szybszej jazdy kierownica chodzi jednak zbyt lekko i autem łatwo zakołysać. Układ powinien stawiać trochę więcej oporu.
Widoczność jest bardzo dobra. Z każdej strony otaczają nas duże powierzchnie szkła. Lusterka boczne są duże i ułatwiają manewry. Zalecam jednak dokupienie czujników parkowania, bo Lodgy jest po prostu długa. Wyciszenie jest dobre do prędkości ok. 100km/h, później słychać wyraźny szum powietrza.
Podsumowanie
Moim zdaniem Dacia Lodgy to świetny wybór dla osoby pragmatycznej, której nie przeszkadzają twarde plastiki, czy braki w wykończeniu. Doceni ona na pewno ilość miejsca, duży bagażnik i fakt, że za rozsądną kwotę kupi auto nowe z gwarancją.
Test video tego samochodu znajdziecie niebawem na DriveTube PL. Zapraszam również do polubienia mojej strony na Facebooku