Dacia Jogger zmieści 7 osób lub sporo bagażu. Tak, będzie wersja na gaz

Po serii zapowiedzi Dacia w końcu oficjalnie pochwaliła się następcą Lodgy. Nie bezpośrednim, gdyż Jogger jest zupełnie inną konstrukcją, ale — tak jak Logdy — zmieści na pokładzie 7 osób, a przy tym nie wygląda jak połączenie dostawczaka z osobówką.

Dacia Jogger (2021)
Dacia Jogger (2021)
Źródło zdjęć: © Fot. Maciej Gomułka
Aleksander Ruciński

03.09.2021 | aktual.: 14.03.2023 15:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Projektując Joggera, Dacia całkowicie odcięła się od użytkowych konotacji. W przeciwieństwie do poprzednika auto nie bazuje na płycie kombivana, lecz hatchbacka/sedana. Mowa oczywiście o Sandero i Loganie, które są typowymi osobówkami. Użyczyły Joggerowi większości rozwiązań technicznych, co widać już na pierwszy rzut oka — przednia część nadwozia, jak i wnętrze niewiele różnią się od Sandero Stepway.

Zmiany dostrzeżemy dopiero za słupkiem B — to m.in. wyżej poprowadzona linia dachu, obszerniejszy otwór drzwiowy oraz oczywiście kanciasty tył skrywający trzeci rząd siedzeń lub sporą przestrzeń bagażową. Takie atrakcje udało się wygospodarować na długości zaledwie 4,55 metra — to mniej niż w przypadku większości kompaktowych kombi.

Klienci będą mieli do wyboru dwie konfiguracje - 5- i 7-osobową. W pierwszej bagażnik pomieści aż 708 litrów, co daje Joggerowi palmę pierwszeństwa w segmencie. Po złożeniu wszystkich foteli przestrzeń wzrośnie natomiast do 1819 litrów. Gdybyśmy jednak chcieli zabrać na pokład 7 pasażerów, bagażnik skurczy się do symbolicznych 160 litrów.

Dacia Jogger (2021)
Dacia Jogger (2021)© Fot. Maciej Gomułka

Auto, które widzicie na załączonych zdjęciach to topowa wersja Stepway wyróżniająca się nie tylko interesującą kolorystyką, ale i dodatkowymi osłonami nadwozia, nadającymi bardziej terenowego charakteru. Jogger będzie jednak dostępny również w mniej spektakularnych odmianach, z uboższym wyposażeniem.

W najwyższych wariantach można jednak liczyć na automatyczną klimatyzację, rozbudowane multimedia z nawigacją czy automatyczne światła i wycieraczki. Gama silników będzie natomiast ograniczona wyłącznie do benzyniaków, także z fabrycznym zasilaniem LPG. Do wyboru 110-konne 1.2 lub słabsza, 100-konna wersja z instalacją LPG.

Na razie Dacia wciąż nie przedstawiła dokładnej specyfikacji ani cen na polski rynek, a to od nich w dużej mierze zależy sukces Joggera. Szczegóły powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/20]
Komentarze (21)