Cukierkowe tsunami – Senner Juke 1.6 Turbo Tzunamee Candy Red (2012)

Dzięki swojej nietypowej stylistyce Nissan Juke zdobył rzeszę fanów. Nissan z tego małego SUV-a uczynił nawet niezły samochód sportowy w wersji R. Niestety, nie każdy będzie miał możliwość nabycia Juke’a R. Do tych, którym się to nie uda, swoją ofertę kieruje firma Senner Tuning.

Cukierkowe tsunami – Senner Juke 1.6 Turbo Tzunamee Candy Red (2012)
Olgierd Lachowski

09.05.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dzięki swojej nietypowej stylistyce Nissan Juke zdobył rzeszę fanów. Nissan z tego małego SUV-a uczynił nawet niezły samochód sportowy w wersji R. Niestety, nie każdy będzie miał możliwość nabycia Juke’a R. Do tych, którym się to nie uda, swoją ofertę kieruje firma Senner Tuning.

Oczywiście nie jest tak, że Juke podoba się wszystkim. Duża jest także grupa osób, które uważają stylistykę małego Nissana za odpychającą. Nietypowa umięśniona sylwetka  z wyłupiastymi „oczami” – czy się podoba, czy nie – prezentuje się jednak nietypowo. Pod tą niestandardową skórą kryje się całkiem zwykły samochód. W tym wypadku jest to wersja 1.6 Turbo.

Obraz

Z przodu auto ma poprzecznie zamontowany 4-cylindrowy silnik o objętości skokowej 1,6 l. Jednostka napędowa o kodzie MR16DDT jest wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę, dzięki którym w fabrycznych ustawieniach osiąga moc 190 KM przy 5600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000-5200 obr./min.

Obraz

W przedstawianym samochodzie zainstalowana jest 6-biegowa, manualna skrzynia i napęd na przednie koła. Można też kupić tę samą odmianę silnikową z napędem na obie osie.

Po tym jak Juke trafił do Sennera, jego jednostka napędowa zyskała prawie 20% mocy więcej. Udało się to dzięki trzem zabiegom. Pierwszym była wymiana centralnej jednostki sterującej, drugim montaż sportowych filtrów powietrza, a trzecim zastąpienie seryjnego układu wydechowego jego sportowym odpowiednikiem zakończonym czterema końcówkami.

Obraz

Po ulepszeniach motor ma 225 KM mocy maksymalnej i 275 Nm momentu obrotowego. Niestety tuner nie był w stanie podać osiągów poprawionego wozu.

Dzięki wymianie sprężyn zawieszenia na nowe Nissan został obniżony o 35 mm. Wóz porusza się na 20-calowych kołach Barracuda Tzunamee, które obuto w opony 255/30 na każdym kole.

Obręcze pomalowano na czerwony kolor, dopasowując je kolorystycznie w ten sposób do karoserii japońskiego samochodu. Oprawy lusterek zewnętrznych zostały oklejone folią udającą kompozyt węglowy.

Obraz

Cena tuningu Nissana Juke nie została ujawniona.

Dane techniczne

  • Typ: R4, MR16DDT
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1618 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 225 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 139,06 KM/l (seryjny – 117,43 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 275 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 296 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 292 mm
  • Koła przednie: 20” Barracuda Tzunamee
  • Koła tylne: 20” Barracuda Tzunamee
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 225/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1286 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,72 kg/KM (seryjny – 6,77 kg/KM)
  • Długość: 4135 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1535 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2530 mmblock position=\inside5747/block
Komentarze (0)