Clarkson, Hammond i May zamykają swój portal. Powodem są pieniądze
Byli prowadzący program "Top Gear", po rozstaniu z BBC, postanowili kontynuować swoją karierę, tworząc show o nazwie "Grand Tour". Nie wszyscy jednak wiedzą, że równolegle prowadzili również portal internetowy. Ten, po 5 latach, właśnie kończy działalność.
11.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
DriveTribe — tak nazywa się internetowa platforma współtworzona przez Jeremy'ego Clarksona, Richarda Hammonda i Jamesa Maya. To miejsce dla wielbicieli motoryzacji i dobrego humoru, w którym — poza bieżącymi newsami i recenzjami — nie brakowało również ciekawych quizów i specjalistycznych artykułów.
Dużą siłę portalu stanowiła również społeczność użytkowników, którzy mieli możliwość publikowania własnych treści. Richard Hammond wyraził nadzieję, że uda się ją utrzymać przy życiu mimo zamknięcia DriveTribe. "Dołączcie do nas na kanałach społecznościowych, które będą nadal funkcjonować, umożliwiając rozmowy i wymianę informacji" - napisał dziennikarz w oświadczeniu.
Powód decyzji o zamknięciu portalu nie jest zaskakujący. Mówiąc wprost — projekt przestał być wystarczająco dochodowy. Załamanie branży motoryzacyjnej w okresie pandemii i kryzysu półprzewodnikowego przełożyło się na redukcję wydatków marketingowych, stanowiących sporą część przychodów DriveTribe.
"Jesteśmy głęboko rozczarowani faktem, że wyzwania w branży uniemożliwiły kontynuowanie działalności w jej obecnej formie" - skomentował Clarkson. "Ostatecznie to po prostu biznes, a biznesom dostaje się najmocniej przez sytuację na świecie" - dodał May.