Citroën DS4 Racing przedpremierowo! [aktualizacja]
Niespodziewanie do Internetu przedostały się fotografie przedstawiające usportowioną odmianę Citroëna DS4 - model Racing. Jest to już kolejny przeciek prezentujący dany samochód trochę wcześniej, niż życzyłby sobie tego producent.
24.02.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niespodziewanie do Internetu przedostały się fotografie przedstawiające usportowioną odmianę Citroëna DS4 - model Racing. Jest to już kolejny przeciek prezentujący dany samochód trochę wcześniej, niż życzyłby sobie tego producent.
Citroën DS4 Racing zadebiutuje na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie i jest utrzymany w podobnym stylu do mniejszego modelu DS3 Racing.
Nadwozie francuskiego hatchbacka w wersji Racing prezentuje się o wiele bardziej agresywnie od cywilnego modelu dzięki zmodyfikowanemu zderzakowi przedniemu, nowej atrapie chłodnicy, wyraźnie zaakcentowanym nadkolom, nowym listwom progowym, większemu spoilerowi dachowemu oraz przestylizowanemu zderzakowi tylnemu. Styliści wyposażyli pojazd w większe felgi aluminiowe oraz karbonowe logo z przodu, z tyłu są także dwie sporych rozmiarów końcówki wydechu.
Citroën nie zdradził rzecz jasna jeszcze żadnych oficjalnych informacji, jednak najprawdopodobniej zawieszenie samochodu zostanie zmodyfikowane, aby model DS4 Racing lepiej się prowadził. Francuscy inżynierowie zdecydują się zapewne także na wydajniejsze hamulce oraz mocniejszą jednostkę napędową. Przypomnijmy, że zwykły model DS4 w najmocniejszej specyfikacji wyposażony jest w 1,6-litrowy motor benzynowy THP o mocy 200 KM. Wersja DS4 Racing powinna mieć moc na poziomie 230-300 KM.
Premiera Citorëna DS4 Racing odbędzie już niebawem - podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Wtedy też Citroën powinien zdradzić więcej szczegółów.
[aktualizacja 24 lutego]
Citorën po tym przecieku nie czekał zbyt długo i udostępnił oficjalne zdjęcia oraz krótką informacje prasową o modelu DS4 Racing. Zawieszenie samochodu zostało obniżone o 35 mm, a cały pojazd jest o 55 mm szerszy z przodu i o 75 mm szerszy w tylnej części w stosunku do standardowego modelu DS4.
Pod maskę trafiła 1,6-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa generująca 260 KM. Za 19-calowymi felgami aluminiowymi kryją się większe tarcze hamulcowe, które mają 380 mm średnicy.
Citorën chwali się, że pojazd został pokryty specjalnym, szarym i matowym lakierem, którego odcień zależy od kąta padania promieni słonecznych. Z niecierpliwością czekamy na informacje o osiągach tego modelu.