Citroën i Peugeot odnawiają klasyki. Trzeba tylko pojechać do Francji
Zdobycie wielu części zamiennych do starszych aut koncernu PSA to nie lada wyzwanie. W Polsce niełatwo utrzymać te auta w przyzwoitym stanie. Jeśli potrzeba naprawdę profesjonalnego wsparcia, warto pojechać do Francji i skorzystać z pomocy specjalnej dywizji ds. klasyków.
03.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przedstawiciele koncernu PSA pochwalili się nowym pomysłem na ratowanie klasyków. W mieście Sochaux na Wschodzie Francji otwarty został specjalny warsztat powołany do ratowania zabytkowych modeli Peugeota i Citroëna. Prowadzi go zespół entuzjastów składających się z obecnych oraz emerytowanych pracowników koncernu.
Warsztat w Sochaux nie tylko zajmuje się restaurowaniem klasyków i youngtimerów, lecz prowadzi także doradztwo w tym zakresie, dzieląc się dokumentacją techniczną czy dystrybuując trudno dostępne części zamienne. Wszystko po to, by na drogach pozostało jak najwięcej legendarnych modeli PSA. Dla klientów z Polski problemem może być jedynie odległość.
Chcący wybrać się do Sochaux powinni najpierw wypełnić formularz na stronie internetowej L’aVenture Peugeot Citroen DS, za pośrednictwem którego można umówić się na spotkanie z francuskimi specjalistami.
Obecnie największą wartość wśród klasyków PSA mają takie modele jak Traction Avant, SM oraz oczywiście legendarny DS i to one będą zapewne najczęstszymi bywalcami tego specjalnego warsztatu. Z pewnością jednak mechanicy nie odmówią pomocy także posiadaczom BX-a, czy XM-a, które dziś są poszukiwanymi youngtimerami.
Takie przedsięwzięcia zasługują na uwagę. PSA, a w szczególności Citroën, robi wiele, by zachować swoje dziedzictwo. Dowodem jest chociażby internetowa aplikacja Citroën Origins pozwalająca szczegółowo zapoznać się z najpopularniejszymi modelami w historii tej marki.