Chwila oddechu – SchwabenFolia Camaro SS (2013)
Jeszcze nie przedstawiłem Wam wszystkich najważniejszych premier tuningowych z Genewy, ale zrobię teraz chwilę przerwy. Ten wpis będzie o 525-konnym Chevrolecie Camaro SS przerobionym przez firmę SchwabenFolia.
09.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podstawowym kierunkiem działalności niemieckiego tunera jest oklejanie nadwozi samochodów foliami. W przypadku tego Camaro SS okleina ma głównie niebieski matowy kolor. Środkowa część pokrywy silnika i dach zostały pokryte materiałem w czarnym kolorze.
Zazwyczaj modyfikacje przeprowadzane przez SchwabenFolię nie kończą się jednak na tej podstawowej formie działalności. Tak też jest z tym Chevroletem. Tuner dokonał zmian w samej karoserii amerykańskiego wozu. Ponadto poprawiono tę maszynę mechanicznie.
Chyba jedyną nieudaną przeróbką są otwierane ku górze drzwi nazywane LSD – to skrót od Lambo Style Door. Jak zresztą do wielu aut, tak i do Camaro takie rozwiązanie techniczne zupełnie nie pasuje.
Gdyby nie nowe drzwi, to wóz z USA prezentowałby się jak całkowicie seryjna konstrukcja. Tego, że jest to maszyna po tuningu nie zdradzają na przykład koła, które pochodzą wprost z fabryki. Na 20-calowe felgi naciągnięte są opony o rozmiarze 245/40 z przodu i 275/40 z tyłu.
Na lepsze prowadzenie i przyczepność pozytywnie wpływa zawieszenie Variant 1 firmy KW, natomiast lepszą dynamikę gwarantuje podkręcona jednostka napędowa.
8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 6,2 l w normalnym Camaro SS dysponuje mocą 405 KM przy 5900 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 556 Nm przy 4300 obr./min. W wersjach limitowanych montowany jest prawie identyczny silnik LS3 (w podstawowym Camaro SS znajduje się motor L99), który jest mocniejszy o 27 KM i ma o 13 Nm większy moment obrotowy.
Niezależnie od tego, która wersja silnika znajduje się pod maską Chevroleta, SchwabenFolia montuje pomocnika jednostce napędowej w postaci sprężarki mechanicznej Magnusson TVS2300. W obu przypadkach moc maksymalna rośnie do 525 KM.
Ani parametry drogowe wozu, ani koszt tuningu nie zostały przez Niemców podane.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, L99/LS3
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor Magnuson TVS2300
- Moc maksymalna: 525 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 85,20 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 245/45 R 20
- Opony tylne: 275/40 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1751 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,34 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
- Długość: 4836 mm
- Szerokość: 1918 mm
- Rozstaw osi: 2852 mm
Źródło: MirandaMedia